Köpa olja…!?

Published by Crister Borg on

Forum Allmänt Köpa olja…!?

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    Jocke Bolling
    Deltagare

20 liter 10w-60 agip för en dryg 1000-lapp säger sitt..

Gabriel Eriksson
      Deltagare

Fast Agip kan väl knappast vara kvalitetsolja? Det inser man ju snabbt när man kollar bilden i första inlägget. Hello Kitty… 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Jocke Bolling
        Deltagare

Bara fejk hoppas jag… 10w-60 agip är väl kvalitetsolja hoppas jag 😉 avd. Nyss beställt….

Magnus Rönn
          Deltagare

Underbart Crister!

Thomas Bodén
            Deltagare

Skulle oljan komma i Hello Kittydunkar skulle jag beställa direkt… Snacka om att få över döttrarna på min sida när det ska förhandlas bilkostnader med frun 

156 GTA Sportwagon

Gabriel Eriksson
              Deltagare

Tyvärr så är inte Hello Kitty oljan fejk, men den finns kanske inte nu längre 

Lars Söderman
                Deltagare

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2014-03-22 17:02

Tyvärr så är inte Hello Kitty oljan fejk, men den finns kanske inte nu längre 

Såldes bara i Japan som jag förstod det.

Men varför inte ett Hallo Kitty avgasutblås?

Crister Borg
                  Deltagare

Så här ser min “prydnashylla” ut…

Angående olja så nämnde chefen nåt storköp av Castrol, vi får se vad han menade med det…

elCrillo Kalmar

Alberto Ferrante
                    Deltagare

Numera är det ebay.de som gäller för mina motoroljor.

ÖB har Castrol Magnatec 5w40 (API SN, ACEA C3 och Fiat …..-S2 m m) 4l för 395:- men ….behöver man en liter till då blir 149:- annars är det bara att köpa 2 st 4lt, våra bilar gillar visst “äta upp” lite olja.

Denna olja passar även FIAT Punto, 500 och andra bilar med specifika krav för miljön.

Alberto

Benny Steen
                      Deltagare

Blev ebay olja för mig också,  Motul 300V 4T 15W-50 till racerbilen.

En ester baserad olja. Enligt många motortrimmare bättre för turbobilar med E85 .  Jag har dock inte haft bekymmer med lagerslitage. Men några hundringar dyrare olja är inget som påverkar  racerbudgeten direkt…

http://www.ebay.co.uk/itm/310621135329?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2648

Gabriel Eriksson
                        Deltagare

Inlägg av Benny Steen på 2014-04-03 13:45

Jag brukar ha Motul 300v Competition 15w-50 i lekbilen. En dum fråga kanske, men är inte den som heter 4T avsedd för motorcyklar? Spelar kanske ingen roll heller… Eller finns det t.o.m. nån fördel med den oljan?

Benny Steen
                          Deltagare

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2014-04-03 17:30

Inlägg av Benny Steen på 2014-04-03 13:45

Jag brukar ha Motul 300v Competition 15w-50 i lekbilen. En dum fråga kanske, men är inte den som heter 4T avsedd för motorcyklar? Spelar kanske ingen roll heller… Eller finns det t.o.m. nån fördel med den oljan?

4T är för fyrtakt. finns kanske 2T också.  2taktare brukar väl gå varmare och högre varvtal.

min rotax kart är ju 2takt, varvar 14 000 så den brukar jag köpa finolja till…

Daniel Briander
                            Deltagare

Skulle gå in och titta på Agip på Rolles Racing nu men sidan är “parkerad hos Loopia”, har han lagt ner?

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.