Köpa pinnbultar!?

Published by Crister Borg on

Forum Teknik Köpa pinnbultar!?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Crister Borg
    Deltagare

Saknar pinnbultar till grenröret på Q4an… Nån som vet var jag handlar sånna!? Jag har hittat några så jag kan kolla längd o gänga iallafall…

Eller kan man dra dit vanliga bultar? Vilken kvalitet i så fall, räcker 8.8? 

elCrillo Kalmar

Kenneth Larsson
      Deltagare

det är inte mkt påkänningar där förutom vibrationer + att det inte ska trilla av !

Crister Borg
        Deltagare

Ah. Då drar jag bultar. Jag kommer åt i alla hål utom ett och där hänger det en pinnbult…!

elCrillo Kalmar

Lars Söderman
          Deltagare

Det som kan ställa till det är att det blir så varmt att vanligt stål skalar (“värmerostar”), och du får problem att lossa skruvarna. Jag skulle satsa på att få tag i pinnskruv.

Magnus Åberg
            Deltagare

Inte skruv, snälla.

Din lokala Meca eller Autoexperten har pinnbultar i butiken.

Crister Borg
              Deltagare

Nehe, jaha – då provar vi Autoexperten då…!

Magnus: q4a baksäte!?

elCrillo Kalmar

Magnus Åberg
                Deltagare

Jag kan inte bestämma mig. Byta till helläder eller försöka hitta en originalklädsel till en framstol och behålla den orörd? Det är frågan…tänker så det knakar!

Crister Borg
                  Deltagare

Ingen panik, Magnus! Det är ett tag kvar tills jag behöver nåt…!  

De korta, “vanliga”, pinnskruvarna va inga problem. Würth hade hemma på hyllan, liksom stukade kopparmuttrar. Värre var det med dom långa, också till grenröret och 100mm långa. Det fattas en sån och jag kan köpa 50 st från Tyskland… Det blir 8.8 gängstång på ett ställe och återanvändning på tre.

elCrillo Kalmar

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.