Kopplinggsbyte

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Kopplinggsbyte

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare

Har fått ett pris på kopplingsbyte på Hedin Bil, de tar 12000 ev något mer, viket är lite surt, då den 156 JTS -04 jag har, köptes för 24000:-

Någon som har ett bra tips på alternativ till detta? 

Christer Persson

Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Inlägg av christer persson på 2016-09-28 10:13

Har fått ett pris på kopplingsbyte på Hedin Bil, de tar 12000 ev något mer, viket är lite surt, då den 156 JTS -04 jag har, köptes för 24000:-

Någon som har ett bra tips på alternativ till detta? 

Christer Persson

Byta själv eller Powercar i Årsta/Stockholm

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Så hela kopplingen skall bytas? Var det mer problem än bara hydrauliken? Auto alfa i Göteborg är väldigt bra men vet inte vart i Sverige du befinner dig? 

Alfa Romeo 156 GTA & Alfa Romeo 75 TS

Jag gissar på Limmared. Om det stämmer så bege dig till Auto Alfa. 

Forza Fiat Racing Team

Du gissar rätt! Ja hela kopplingen ska bytas säger de, när de ändå har isär det är resonemanget. Så det är väl lika bra.

Du gissar rätt! Ja hela kopplingen ska bytas säger de, när de ändå har isär det är resonemanget. Så det är väl lika bra.

Robert Hultman
    Deltagare

I mina öron låter inte 12000 som ett överdrivet pris. Kanske kan någon verkstad göra det för ett par tusenlappar mindre. Men ska man komma billigt undan är det nog eget arbete som gäller. (Jag upptäckte för min del nyligen att ett kopplingsbyte kan handla om ganska mycket eget arbete).

Ett lågt inköpspris betyder inte att arbetet blir billigare. Dessvärre betyder det ofta bara att det blir mer verkstadsarbete.  

Men se det så här: Eftersom du fick bilen billigt blir det pengar över (åtm i teorin) att lägga på reparationer och förbättringar.

Stockholm

Ja Robert så måste man se det för att hålla humöret uppe! Att köpa begagnat är ju oavsett bilens ålder och pris som ett lotteri: Man kan ha tur och man kan ha otur, i mitt fall med denna bil verkar det senare ha övertaget då bensinpumpen la av när jag hämtade bilen hos försäljaren, ena stötdämparen lever något slags eget liv, ibland sjunker den ihop, för att sedan återgå till normalläge av sig självt och så är det ngt vajsing med elektroniken till insprutningen. Får en felkod vid diagnos men har inte kikat på det än. Något av detta märktes inte under provkörningen innan köpet, kanske körde jag för lite…

/Christer P

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.