Koprad 2007 Spider v6

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Koprad 2007 Spider v6

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Hej

Har hittat en Spider v6 2007 jag funderar pa att kopa. Men jag har aldrig agt en Alfa.

Sa nu fragar jag er kunninga vad jag bor se upp med. Att den drar mycket bensin ar jag medveten om,men ovrigt?

Pastas bara ha gatt 2500mil,men ar en importbil. Vi far val se om milen kan bevisas. Begart pris ar 169′ klart diskutabelt.

Annonsen ligger pa Blocket om det hjalper.

MvH

Par

Anders Eriksson
    Deltagare

AlfaRomeo är bra bilar, du lär inte få något annat svar på detta forum.

känner inte till att Alfa drar mer bensin än andra bilmärken, fast å andra sidan har jag inte haft så många andra fabrikat… har aldrig riktigt haft behov av något annat än Alfa

Om du menar den röda spidern, så blev den importerad som nästan ny, 2007

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Ja det ar den roda spidern i nykoping jag menar. Nagon som har nagot generellt rad vad man maste kolla eller ska se upp med pa en sadan bil?

MvH

Par

Magnus Berg
      Deltagare

Innan 2008 så finns det en del fall med sträckt kamkedja, vanligast på 2,2 men även 3,2 förekommer. Dyrt byte, ffa på sexan då den har mer av alla delar. Verkar dock som man kan köpa delar till bl.a. Camaros 3,6L (samma motorfamilj) och komma undan betydligt billigare.

Förarstol som vickar p.g.a. klen infästning är inte helt ovanligt.

Trasig oljetempsensor är vanligt. Dock något man klara sig väldigt bra utan eftersom enda konsekvensen är att oljetemp-mätaren (den sitter längst till höger av de små runda mätarna) inte fungerar. Inte många bilar som ens har en sån mätare.

Jo mycket soppa drar dom, troligen mer än många konkurrenter också. Min 2wd V6 snittar runt 1,15 “blandad körning”. Vad jag hört från de som kör 4wd så får du nog räkna med att plusa på 0,2dl. Men det struntar man i när man har sköj och kanske inte kör så många mil per år.

En liten sak, men som stör mig väldigt mycket att dom inte fixat till än…på alla moderna alfor så är konstruktionen av innerskärm och skärmkant bakom framhjulen kass vilket får till följd att dom snabbt blir blästrade med stensprut från framhjulen, om man inte skyddar dom. Dock väldigt lätt åtgärd att slipa bort ytrost -> på med ny färg -> spraya på stenskotsskydd. Men hade dom bara låtit innerskärmen smita förbi plåten och inte haft det där onödiga plåtvecket så hade det aldrig blivit några problem där.

Inga stora fel eller brister som är vanligt förekommande. Känns som en gedigen och välskruvad bil. Snygg så man tuppar av!
        Sexan är trevlig och en liten motoroptimering gjorde den ännu trevligare och mer alfa-lik med bl.a. rappare gasrespons.

Stort plus är att du kommer få många fina kommentarer och blickar. Dessutom chansen att vara en del av Sveriges trevligaste bilklubb .

Lycka till!

Kolla upp den på carfax.se

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.