1. kamremsbyte, kamremsbyte, kamremsbyte. (en bussosexa är skäligt att byta på kring 5-6000mil men på en 3.2 som har vassare kammar slits de fortare. Byt rem vid ca 4-5000. Högst ovetenskaplig generalisering men en bra dos sanning i det.) Se för guds skull till att även löphjul och vattenpump och framförallt kamremsspännare byts samtidigt.
Jag hade tänkt skriva mer ingående men då klubbsidans forum som vanligt bajsar ur sig en massa STRUL som att all text försvinner vid varje radbrytning sammanfattar jag det så här: Kamremsbyte – allt! Rost i golv, trösklar och skrärmkanter. Rost ovanför vindrutan, inspektera även sstötdämpartornen för rost. Framvagn med mycket körglädje men byggd i smör. I övrigt normala smågrejeratt hålla utkik efter för att känna efter om bilen upplevs sliten eller ej.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser