Korvkoncept!

Published by Kjell Helgesson on

Forum Off Topic Korvkoncept!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Kjell Helgesson
    Deltagare

Kollade Statoils hemsida och vad ser man där bland pressmeddelandena? Jo, följande: “Statoil utmanar snabbmatskedjorna med nytt korvkoncept“. Härligt att “mackarna” lägger ner så mycket på kringtjänsterna, undrar hur länge dom har bensin till salu…varför inte utveckla bensinen istället……Visst, dom tjänar väl mera på en korv än på en full tankning…..

Sedan byter dom även namn till Circle K, undrar hur många hundra miljoner det kostar? Dessa ständiga namnbyten, Ingo, St1, vet inte hur många det varit senaste åren, men det är vi konsumenter som betalar samtidigt som bolagen beklagar att vinsterna är dåliga!

Ja, jag saknar den gamla hederliga bensinmacken där det fanns bensin, biltillbehör och inte minst kunskap!

Kjell

alfapojken

Lars Söderman
      Deltagare

Statoil har nya ägare som bara har rätt att använda namnet fram till 2021, men väljer att byta redan nu.
        Mer om det: http://www.dn.se/ekonomi/experten-o…enialiskt/

I övrigt håller jag med. Minns OK-macken i Farsta från jag var liten där det fanns en “oljebar”, en liten kiosk bland pumparna där man kunde gå in och köpa olja i lösvikt i blanka plåtkannor.  

Inne i själva butiken fanns tillräckligt med reservdelar för att göra en total motorrenovering, ialllafall om man körde Amazon eller 142. 

Inlägg av Lars Söderman på 2015-09-25 13:13

I övrigt håller jag med. Minns OK-macken i Farsta från jag var liten där det fanns en “oljebar”, en liten kiosk bland pumparna där man kunde gå in och köpa olja i lösvikt i blanka plåtkannor.  

Det finns några mackar kvar som säljer olja på lösvikt. Svenssons i Alvhem t.ex (längs 45:an några mil norr om Göteborg). Snabbköp, oljedetaljist och bensinmack  inpackat i en liten träkåk. 

Bankerna har ungefär samma koncept. Vill snart inte hålla på med vanliga pengar, utan bara siffror i datorn. 

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.