Kostnad renovering 3,2 GTA motor

Published by Thomas Bodén on

Forum Teknik Kostnad renovering 3,2 GTA motor

Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
  • Författare

Hur kan bara sexans cylinder ha blivit påverkad?

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Thomas Bodén
    Deltagare

Ja det skulle väl kanske vara en igensatt oljekanal kanske… Men vi får väl se när väl motorn är ur och man kan kika på grejerna mer i detalj.

156 GTA Sportwagon

Mats Widman
    Deltagare

Inlägg av Thomas Bodén på 2016-05-23 10:25

Ja det skulle väl kanske vara en igensatt oljekanal kanske… Men vi får väl se när väl motorn är ur och man kan kika på grejerna mer i detalj.

Du iaf inte ensam om GTA bekymmer. Jag har levt med ett litet vattenläckage en längre tid. I vintras tyckte jag det började bli lite väl mycket så en operation startades för att hitta läckan. Den lokaliserades till vattenpumpen och simsalabim, ett byte av kamrem och vattenpump är ju ingen stor sak så…. MEN den står fortfarande. Tidigare ägare/mekaniker misslyckades tydligen med att lossa/sätta fast vattenpump på korrekt sätt. Och hade dragit av en av skruvarna. För att dölja detta faktum hade huvudet och del av skruv LIMMATS tillbaka. Givetvis är det en av skruvarna som sitter i höjd av rambenet så motorn måste ner eller ur för att borra bort resterna.. Och jag orkar inte just nu. Så bilen står. Och jag är utan en fungerande Alfa för första gången på 30 år. Känns skumt.

Hej,

Hur har det gått med reparationen? Blev det en dyr historia. Jag har fått liknande fel på min motor fast med cylinder 2. Kunde dock se att det varit problem med oljetillförseln i kanalerna. 

Thomas Bodén
    Deltagare

Det blev en ersättningsmotor för mig… Hittade en 12000 milare som ska börja stuvas ner i bilen “snart”
    Det ser ut som en slipning av vev och nya lager är vad som behövs för att få snurr på den gamla rovan igen.

/Thomas

156 GTA Sportwagon

Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.