Kupevärmare i 164 -89

Published by Stefan Martinsson on

Forum Allmänt Kupevärmare i 164 -89

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Har en 164 3,0 -89; med AC. Pga att 33an jag tänkte ha till vinterbil tappade halva vxl-länkaget så blir det 164 som får stå till tjänst. Vill ha in en kupevärmare i den – motorvärmare och kupe-uttag finns redan. Tänkte ha en liten nätt sak monterad på sidan av mittkonsolen (så som jag har på 33an) – men jag skulle vilja veta vad som finns innanför konsolen (på passagerarsidan) och hur mycket plats det är emellan ? Är det OK att dra i 3 skruv för fästet till kupevärmaren ?

Vill ju inte sätta skruv i en elkabel eller ett AC rör eller vad som nu kan finnas där innanför…

Scuderia 116

Var ju ett tag sedan jag rev i en 89:a men är det inte bara att dra loss listen på högersidan av panelen för att möjligen sen se nån skruv som håller fast panelen – finns väl ytterligare någon synlig också? Sen är det bara att plocka bort och märka ut lämpligt ställe för kupévärmarfäste, tror inte att det finns särskilt mycket sårbara delar där bakom

Igino Cazzola
    Deltagare

Jag som inte gillar att borra i mittkonsoler, men inte har några problem med att skruva isär en kupévärmare, skruvade fast ett plattjärn i kupévärmaren som jag böjde i (lite mer än) 90 graders vinkel.
      Plattjärnets fria ände ligger under passagerarens gummimatta. Om man gör den änden lång; ‘sitter kupévärmaren kvar även vid inspirerad körning.

Jag är fullständigt Räserskadad

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.