INSTÄLLT! – Kurviga vägar och vackra båtar! – Linköping 2020-05-13

Published by Bo M. Hasselblad on

Forum Träffar INSTÄLLT! – Kurviga vägar och vackra båtar! – Linköping 2020-05-13

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Bo M. Hasselblad
    Deltagare

Jag har publicerat ett nytt evenemang för gruppen Alfisti Sweden på Facebook: https://www.facebook.com/events/853958738368288/ Detta är en kopia av FB-texten: Vi samlas vid ST1-macken vid Ekholmens Centrum i södra Linköping från 17-tiden. Vid 17:30 rullar vi iväg söderut på trevliga vägar förbi Sturefors och vidare till Brokind där vi ansluter till Rv 23/34 för de sista milen. Destinationen är Kölefors Bruk utanför Kisa där vi kommer att besöka Sveriges främsta expert på klassiska båtar, Anders Værnéus! Det Anders inte vet om båtar och deras historia är helt enkelt inte värt att veta. Hans passion är orubblig och det är med all rätt han kallas ”träbåtsambassadören” i tidningen Nostalgias reportage (nr 11/2019). Han har tidigare arrangerat det uppskattade evenemanget ”fri fart” på Göta/Kinda kanal som några av er kanske besökt? I de gamla brukslokalerna driver han AB Sjöexpress vars specialitet är underhåll och försäljning av snabbgående runabouts i mahogny. Här trängs vackra skönheter från märken som Riva, Chris Craft, m.fl. både i verkstan och försäljningslokalen. Anders visar oss runt, berättar och svarar på frågor! – https://www.sjoexpress.se/ Vi räknar med att vara hos Anders vid 18:15. Efter besöket hos Båtexpress fortsätter vi några kilometer till Kisa för pizza eller annan middag och räknar med att vara där vid 19:30. Plats bestäms senare och kommer att uppdateras. Denna gång behöver jag din anmälan på Facebook-sidan så vi kan informera Anders om hur många vi blir liksom för att boka bord för middag. Jag har tidigare besökt Anders och Sjöexpress och kan intyga att det verkligen är värt ett besök. De finns ju få saker som är vackrare än äldre träbåtar i gott skick – förutom våra Alfor då förstås ?

• Detta ämne redigerades för 6 månader, 3 veckor sedan av Joakim Landelius. Anledning: Ändrad rubrik efter önskemål

Bo M. Hasselblad

Bo M. Hasselblad
    Deltagare

INSTÄLLT

Med tanke på läget med Covid-19 och rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och andra auktoriteter ställer vi in detta arrangemang under våren. Det är inte ansvarsfullt just nu att samla en grupp och dessutom avråds från onödiga resor utanför eget närområde. Det är tråkigt att behöva göra detta men känns rätt i nuläget.

Förutsatt att sjukdomsläget förbättras under sommaren hoppas vi att i stället genomföra arrangemanget under sensommaren. Målet är mitten eller senare hälften av augusti. Jag återkommer i god tid med ett nytt evenemang i denna grupp liksom på alfaromeo.org och alfapower.nu.

Tag vare på er själva och nära och kära,
    Bo

Bo M. Hasselblad

Bo M. Hasselblad
    Deltagare

Jag kan nu inte redigera den ursprungliga artikeln så jag var tvungen att skriva ett inlägg i tråden. Synd att möjligheten att redigera rubriken inte längre går att ändra.

Bo M. Hasselblad

Joakim Landelius
    Keymaster

Jag kan nu inte redigera den ursprungliga artikeln så jag var tvungen att skriva ett inlägg i tråden. Synd att möjligheten att redigera rubriken inte längre går att ändra.

All information kom med i flytten av forum, men inte alla rättigheter =/. Nu är rubriken samstämmig med verkligheten!

/Jocke

Du kan kalla mig herr Charlie

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.