kyb

Published by Christian Ulander on

Forum Allmänt kyb

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Hej!
    Någon som har erfarenhet av fjädrar från kyb? Ska köpa ny fjädrar till en 166:a 3,0. Sitter Sachs dämpare på,bilen.

Gert Bergh
    Deltagare

Hej igen!

Jag köpte fjäderben plus fjädrar runt om till min hos Mister auto och allt var monroe hade möjlighet att välja KYB oxå till bättre pris men men valde det mer kända namnet fast det var lite dyrare.

Jag har goda erfarenheter av Monroe sedan tidigare så valet var inte så svårt.

Kolla på Mister auto för där kan du skriva in och söka på reg.nr.

// Gert 

Mats Nilsson
      Deltagare

Har KYB fjädrar? Har jag aldrig sett.Men stötdämpare har dom som är ok.Sitter eller satt orginal på varje japanare iallafall.Så företaget är ju

ganska stort.Tror inte dom släpper ngt dåligt ifrån sig. / Mats

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Håkan Andersson
        Deltagare

KYB är helt OK. Har dock aldrig sett fjädrar med deras varumärke. Som Din bil är utrustad så har jag dock föredragit Sachs. Eftersom fjädrar är relativt billiga så finns det väl ingen anledning att leta lägsta pris. Lågprisvarianterna från Kina och östeuropa har haft en tendens att mattas fort och i värsta fall gå av.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Jag har fjäderben från en gtv 916 liggandes, på dom så är det en KYB klisterlapp. Jag pillade bort den för det såg ut som det fanns text bakom… Där står det Sachs

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.