Kylarvätska – 156 GTA – hur vet jag vilken det ska va?

Published by Magnus Jeppsson on

Forum Allmänt Kylarvätska – 156 GTA – hur vet jag vilken det ska va?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Magnus Jeppsson
    Deltagare

Det behövs fyllas på med kylarvätska.

Hur vet jag vilken sort som ska i? Jag har inte fyllt på tidigare.

Det gäller min fina 156 GTA -05, som förresten längtar till Krapperup.

Magnus i Lomma

Annie Kärävä
      Deltagare

Enligt instruktionsboken sida 309 CUNA NC 956-16 även kallad Paraflu11 , ses på Krapperp

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

Och paraflu hittar du bredvid myrran och diamanterna hos din lokala fackhandel…. 

titta på färgen på vätskan – är den rödaktig eller blågrönaktig? Ersätt med samma färg sålänge det står på artikeln att det är för helaluminiumsmotorer. 

alternativt lossar du övre kylarslangen, byter termostaten om den är mer än två veckor gammal eftersom de ju är gjorda av papier maché, tömmer kylaren på kylarvätska, sköljer ur systemet med vattenslang och fyller på med den kylarvätskan du har tillgång till för helalumotorer. 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Magnus Jeppsson
        Deltagare

Tack för svaren och tipsen.

Det får bli att besöka någon välsorterad butik och inhandla enligt boken.

må solen skina på alla den 1/5 

/magnus

Magnus i Lomma

Martin Frykstam
          Deltagare

… och än en gång: Färgen på kylarvätskan säger just inget om innehållet. Om du inte kan få reda på vad du har i systemet kan det vara bättre att skölja rent och fylla nytt. Använd gärna avjoniserat vatten att blanda med så slipper du avlagringar i motorn.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.