Kylvätskenivå laddluftkylare 2017 Giulia.

Published by Claes Wisborg on

Forum Teknik Kylvätskenivå laddluftkylare 2017 Giulia.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Claes Wisborg
    Deltagare

Hej!

Ny här, har en 2017 Giulia Sprint som jag köpte januari 2020, gått 4000 mil nu. I våras upptäckte jag att behållaren för kylvätska till laddluftkylaren var nästan tom…fyllde upp den och efter det försvann ingen vätska. Men nu har det hänt igen, fyllde upp den förra veckan. Någon här som varit med om samma fenomen? Har läst på USA forum att det kan vara en felaktig O-ring, finns en TSB i USA på det. Pratat med Alfa Sverige och dom visste inget..

• Detta ämne redigerades för 2 år, 3 månader sedan av Claes Wisborg.
      • Detta ämne redigerades för 2 år, 3 månader sedan av Claes Wisborg.

Hur var det nu, var det bakre behållaren som var för turbokylet? På min 17 har den behållaren fått fyllas på 2ggr, typ vartannat år. Det har nog aldrig kikats på vid service då jag aldrig påpekat det.

Beträffande TSB har jag läst att vissa åtgärder endast gäller USA marknaden?? Tycker själv det låter skumt då det inte bör skilja mycket på bilar för dem och EU marknaden. Jag har själv följt forumet från start och läst om diverse åtgärder/uppdateringar på tidiga modeller men för min bil har aldrig något hänt. Har ibland frågat vid service, men de kollade och inget fanns.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.