La signora bianca

Published by Robert Lindblom on

Forum Projekt La signora bianca

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #47491
    Robert Lindblom
    Deltagare

      En Tråd för min vita 164a

      Lite info: Den fick underkänt på bilprovningen för rost på bakbalken för ca 6-7 år sedan. Just då hade jag inte möjlighet att fixa den. Utan den ställdes undan. Den har sedan dess stått, i garage. För det mesta i varm garage till och med, då jag betalade en extra plats för det när vi bodde i lägenhet. Inte det billigaste sättet att förvara en bil. Men som en polare sa, man kan inte sätta pris på kärlek 

      Men nu efter många år och tillbaka från bott utomlands ska jag utan några större skruvar-skills försöka ta tag i det här. 

      Att göra: 
      * Värme paketet ger ingen värme, troligtvis en stegmotor som inte gör det den ska.
      * Lackering
      *… 

       

      Gjort:

      * Roslagad bakbalk
      * Rostlagning runtom
      * Nytt Batteri
      * Ny Olja,Oljefilter och Bensinfilter – 140414
      * Öppnat handskfack som hade gått i baklås
      * Fixat tomgångsmotorn
      * Bytt instrumentkluster = Fungerande hastighetsmätare (Dock 3180 extra mil på den “nya” mätaren. Från 201135 till 232944)
      * Ny lack
      * Bytt transmissionsolja – 150521





      Bild från fix av bakbalken


      #47492
      Robert Lindblom
      Deltagare

        Mer rostfix

         

        #47493
        Robert Lindblom
        Deltagare

          Lite mer rostfix undertill och även tätat kopplingen mellan tomgångsregulatorn och plenumet

           

          #47494
          Robert Lindblom
          Deltagare

            Bilder från instrumentklusterbytet. 

            #47495
            Robert Lindblom
            Deltagare

              Ökning med 3180 mil

              Från 201135 till 232944 Fast som tur är bara på mätaren.

              #47496
              Robert Lindblom
              Deltagare

                Lyckan var kortvarig, det var nog inte hastighetsmätaren i alla fall. Nu glappar den som vanligt. 
                Då återstår det nästan bara två orsaker, antigen är det drevet i diffen som är problemet och det blir dyrt att fixa.
                Eller så har den givaren jag köpte samma problem som den tidigare. Det är mina gissningar.

                Antar billigaste sättet att kolla är att köpa en till beggad givare och testa. 

                #47497
                Robert Lindblom
                Deltagare

                  Från ePer

                   

                  #47498
                  Robert Lindblom
                  Deltagare

                    Givaren

                    #47499
                    Robert Lindblom
                    Deltagare

                      Pågående lackning

                       

                      #47500
                      Robert Lindblom
                      Deltagare

                        #47501
                        Robert Lindblom
                        Deltagare

                          Ny transmissionsolja.

                           

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.