Läckande spolarvätska 147

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Läckande spolarvätska 147

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #18638

    Hej,

    Skönt att vara tillbaka på detta forum efter något års frånvaro- igår skaffade jag och sambon en 147 igen känns riktigt kul!

    Tydligen läcker det spolarvätska (mycket) jag fyllde på igår och 6 timmar senare så är systemet helt tomt.

    Någon här som vet vart det ”vanligast” går sönder, eller vart man ska felsöka?

     

    Tack så länge

    #18639
    Daniel Fasth
    Deltagare

    Det går inte se var det rinner ut bara? Om det läcker så fort borde du ju kunna se det droppa egentligen. Torka rent kring där du ser att det är blött och fyll på med vatten och se vart det rinner ut?

    156 SW 2.0 TS - 00

    #18640
    Alberto Ferrante
    Deltagare

    Strålkastarmunstycken är vanliga läckageställen men det kan vara andra ställen också i ditt fall.

    Det fanns en serviceinfo från Alfa Romeo från 2005 som gällde 156 men kanske även 147 har samma problem, min GT hade det.

    Man får montera en backventil innan munstycken. Jag har pdf:n men vet inte hur man kan få den i inlägget 

    Alberto

    #18641

    Jag fyllde på nu och såg att det rann vid någon slang precis under lyktan på passagerare sidan- men det är verkligen super svårt att se vart det börjar.

    Och det spöregnar här uppe idag, så jag antar att jag får titta på det där senare

    #18642

    Om du har möjlighet så får du jättegärna maila den till mig

    izzo.joakim@gmail.com

    #18643
    Robert Schmid
    Deltagare

    Det brukar läcka vid själva lyktspolningen, plocka ut dimljuset, om du har sådana, så borde du kunna komma åt slangen till lyktspolningen för att klippa av och plugga igen den. OBS! Om du behöver/vill ha kvar din lyktspolning så är detta ingen bra lösning 

    #18644
    Thomas Sjölin
    Deltagare

    Hade samma problem på min 156 när jag köpte den. Kopplade bort strålkastarspolningen helt och problemet är löst, de behöver ändå inte fungera.

    #18645
    Alberto Ferrante
    Deltagare

    Nu fick du pdf:n och i mailet gav jag dig samma förslag som de andra har gett. Jag tror att den bästa lösningen är att ”koppla bort” munstycken.  

    Alberto

    #18646

    Tusen tack för all hjälp och för pdf:en, imorgon ska det bli finare väder så jag får se då vad som händer

    #18647

    Allt ordnade sig det var y kopplingen med backventil som var slut. Bytte och fungerar klockrent

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.