Läckande spolarvätska 147

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Läckande spolarvätska 147

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

Hej,

Skönt att vara tillbaka på detta forum efter något års frånvaro- igår skaffade jag och sambon en 147 igen känns riktigt kul!

Tydligen läcker det spolarvätska (mycket) jag fyllde på igår och 6 timmar senare så är systemet helt tomt.

Någon här som vet vart det “vanligast” går sönder, eller vart man ska felsöka?

Tack så länge

Daniel Fasth
    Deltagare

Det går inte se var det rinner ut bara? Om det läcker så fort borde du ju kunna se det droppa egentligen. Torka rent kring där du ser att det är blött och fyll på med vatten och se vart det rinner ut?

156 SW 2.0 TS - 00

Alberto Ferrante
      Deltagare

Strålkastarmunstycken är vanliga läckageställen men det kan vara andra ställen också i ditt fall.

Det fanns en serviceinfo från Alfa Romeo från 2005 som gällde 156 men kanske även 147 har samma problem, min GT hade det.

Man får montera en backventil innan munstycken. Jag har pdf:n men vet inte hur man kan få den i inlägget 

Alberto

Jag fyllde på nu och såg att det rann vid någon slang precis under lyktan på passagerare sidan- men det är verkligen super svårt att se vart det börjar.

Och det spöregnar här uppe idag, så jag antar att jag får titta på det där senare

Om du har möjlighet så får du jättegärna maila den till mig

izzo.joakim@gmail.com

Robert Schmid
        Deltagare

Det brukar läcka vid själva lyktspolningen, plocka ut dimljuset, om du har sådana, så borde du kunna komma åt slangen till lyktspolningen för att klippa av och plugga igen den. OBS! Om du behöver/vill ha kvar din lyktspolning så är detta ingen bra lösning 

Thomas Sjölin
          Deltagare

Hade samma problem på min 156 när jag köpte den. Kopplade bort strålkastarspolningen helt och problemet är löst, de behöver ändå inte fungera.

Alberto Ferrante
            Deltagare

Nu fick du pdf:n och i mailet gav jag dig samma förslag som de andra har gett. Jag tror att den bästa lösningen är att “koppla bort” munstycken.  

Alberto

Tusen tack för all hjälp och för pdf:en, imorgon ska det bli finare väder så jag får se då vad som händer

Allt ordnade sig det var y kopplingen med backventil som var slut. Bytte och fungerar klockrent

Hej!

Jag har samma problem som författaren till detta inlägg. Alberto, skulle du kunna skicka PDFen till mig också? Hade vart guld! Har försökt hitta den online men inte lyckats..

Min mail: pathew.bjoerklund@gmail.com

Vänligen,
              Patrik

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.