Lackeringen av 166an 2013 (bilder)

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Projekt Lackeringen av 166an 2013 (bilder)

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 53 totalt)
  • Författare

Snacka om bortskämd bil

ingen som har en lågmilad, fullutrustad, 3.0/man 166 för mig att skämma bort också?  

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

inte för att det kanske är något märkvärdigt men har höststädat bilen lite idag (nog för att hon blir tvättad varje vecka ändå men det låter ju lite trevligt med höststäd )

(posten hyr garage där jag tvättar så tyvärr kom dom med på bild)

Spegel spegel på väggen där

Jag tror hon åker ut på försäljning under nästa år i samband med Skokloster.

Hej på er i klubben. God fortsättning på nya året. Har varit extremt tyst ett tag i denna tråd så tänkte liva upp den lite med att dokumentera att ny inredning är på G nu under vintern. Lyckades få tag på enormt fin MOMO skinn stolar som ska in. Passar då på att slita ner ALL plast som finns i bilen dvs mittkonsol, dörrlister som går längst golvet, handskfack etc (allt är inte med på bild)! Därefter ska detta lackeras i bilens färg det med. Sedan ska hela mattan släpas ut , tvättas och färgas om till Svart!. Fälgar ska fräschat upp med ny färg och tona rutor.

Bilder på allt kommer jag givetvis lägga upp under tidens gång.

Kul, jag trodde du sålde bilen! De där panelerna skulle ju vara riktigt snygga som läderklädda, hint-hint

Sysslar du fortfarande med lackering? 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Nä inte än. Svårt att skilja mig har inte fått ett vettigt bud än och tänker inte skänka bort henne ! 
    Kommer rätt köpare som verkligen inser vad som är gjort och hur mycket kärlek denna bil fått och är villig att betala för en sån omfattande
    renovering då kan jag tänkas sälja henne . Men inte när någon ger en bud på 20.000kr när bilen är påkostad 100.000kr då har jag hellre henne kvar och njuter

Thomas Sjölin
    Deltagare

Tyvärr är det väl så att det inte är en tillräckligt udda och eftertraktad bil för att man ska kunna få tillbaka sådana pengar.

nä visst är det så , helst vill ju folk ha allt gratis men att få skam bud på något som faktiskt är utöver det vanliga anser iallafall jag är värd att betala för. Sen tror inte jag att jag ska få igen alla pengar jag lagt ut MEN en bil som är så renoverad och påkostad i det skicket bör vara värt över 30k iallfall! även fast motorn är slö och gått en bit så är den helt genomgången alltid servad och har chassi och lack i bättre än nyskick.  Listan kan ju göras lång på vad som är bytt och förbättrad på henne  

Thomas Sjölin
      Deltagare

Absolut, det tycker jag du har helt och hållet rätt i.

Hei Conny,

Jeg er imponert over kvalitet og mengde arbeid du har lagt ned i din 166. Jeg har også en 2.0 TS, men det er en bruksbil som aldri kan bli like fin som din. Men, jeg holder på med samme prosjekt som deg, altså bytte til skinninteriør. Fra en donorbil så flytter jeg over komplett beige Momo skinninteriør, inkl. dørsider m.m. Men, jeg står fast på en del: Den delen av midtkonsollen som står rundt ICS’en. Hvordan har du fått av denne, eller lakkerer du den i bilen?

På forhånd takk for tips og hint.

M.v.h.

Jon S.

Inlägg av Jon Sigurd Smith Johnsen på 2015-01-13 10:59

Hei Conny,

Jeg er imponert over kvalitet og mengde arbeid du har lagt ned i din 166. Jeg har også en 2.0 TS, men det er en bruksbil som aldri kan bli like fin som din. Men, jeg holder på med samme prosjekt som deg, altså bytte til skinninteriør. Fra en donorbil så flytter jeg over komplett beige Momo skinninteriør, inkl. dørsider m.m. Men, jeg står fast på en del: Den delen av midtkonsollen som står rundt ICS’en. Hvordan har du fått av denne, eller lakkerer du den i bilen?

På forhånd takk for tips og hint.

M.v.h.

Jon S.

Hej Jon och tack för dina fina ord. Självklart kan din 166a bli lika fin som min om du bara vill kämpa på . Jag förstod inte riktigt vad du menade med ICS mittkonsol . Är det kåpan som sitter runt hela ICS du menar? om det är den du menar så lacka jag den utanför bilen, jag tog bort de. För att få bort den måste du lossa hela ICS enheten och dra ut den en bit, sen sitter själva konsolen fast med clips som du hakar av   Här är bild när jag plockat ut min innan lack.

Hei,

Takk for svar. Jeg forklarte nok litt dårlig. Her er et bilde og delen er markert med svart pil. Alt annet har jeg fått ut, men ikke denne…

[URL=http://s205.photobucket.com/user/Tipo832/media/IMG_9125.jpg.html][/URL]

M.v.h. Jon S.

hej igen.  Ja ok då är jag med den delen sitter ihop med hela instrumentbrädan vad jag kunde se ( ej min bild).

Jag försökte själv se om det gick att få bort dom tidigare när jah höll på riva och vad jag kom fram till så är den gjuten tillsammans med allting. Den delen har jag inte lackat ännu men ska inom kort och då kommer  de lackas inifrån bilen när allting redan är ute ur bilen. 

Här var det toooomt ECO ECO

Sam Helgesson
        Deltagare

Ser att du gör samma övning som jag gjorde i höstas 

Man skulle kunna tro det var från samma bil 

hehe ja där ser man kul att se att det är fler än mig som jobbar med en gammal 166

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 53 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.