Lågtrycksport AC i Spider

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Lågtrycksport AC i Spider

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Hej,

Tänkte testa om jag, som många andra uppenbarligen, kan fylla på mer köldmedel i AC:n. Men då uppstår ett pinsamt dilemma. Enligt verkstadshandboken ska lågtrycksporten sitta upp emot torpedväggen på Alfan, men inte f.. sitter den där. Nu var det kallt o blåsigt i går kväll så jag sökte väl inte frenetiskt, men jag chansar på att ngn på forumet har ngn ide om var den kan sitta. Har en -99:a, dvs Phase 2.

Porten är hittad. Sitter framme till vänster (sett framifrån) mellan kylare och kompressor. Har fyllt på köldmedel, stopleak och kompressorolja och ac:n funkar numera hur bra som helst. ?

Crister Borg
    Deltagare

Det är ju lite intressant! Köpte du nåt kit ink “allt” eller hur gjorde du!?

elCrillo Kalmar

Lars Söderman
    Deltagare

Jag hade en ganska utförlig tråd i gamla forat hur jag fyllde ACn i GTVn med kylspray från Biltema (= R134). 
    Tre år sedan nu. Funkar fortfarande.

Jag gick in på fylldinac.nu och köpte ett kit med köldmedel, stopleak och kompressorolja. Tryckmätare o påfyllare följde med. Hur enkelt som helst. Eftersom jag var lite osäker på status på kylsystemet så köpte jag stopleak o olja. Totalt kostade det ca 700:- och behöver man ingen olja är stopleak kostar det ungefär hälften. Har haft i det i tre veckor nu och allt funkar prickfritt (ta i trä, peppar, peppar osv).

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.