Lancia Thesis

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Övriga Italienska märken Lancia Thesis

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Har någon erfarenhet av denna kusin till alfa 166? Den har även alfas 6-cyl motor. Jag tycker den är rolig för den är annorlunda och lite konstig. 

James Edberg
    Deltagare

Min far har en 2.4jtd. Grym långfärdsbil.

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Jodå det blev en Thesis till slut! Den uppfyller alla krav på en vettig bruksbil: Italiensk, rolig design, ovanlig, alfamotor osv osv. Än så länge är jag helnöjd även om den kostat mig 25` i service och rep redan. Det var i och för sig ingen större överraskning då just denna bil stått i 8 år. Hittade en som endast rullat 5800 mil, aldrig vinterkörd och i kanonskick. Toppmodellen med Alfas V6’a automatlåda och fler finesser än man behöver. Den känns mer som en Merca än en Alfa i känslan om ni förstår vad jag menar. Inte så sportigt utan mer bekvämt och mycket tyst. Man glider ljudlöst fram, väldigt behaglig långfärdsbil. Har hittills aldrig sett någon annan i Sverige och man lär väl inte möta någon i trafiken i det närmaste. Undrar hur många som importerats till Sverige? Mig veterligen såldes de aldrig officiellt här.

Daniel Fasth
      Deltagare

Kul! Har du inga bilder på den? Vad är det som du fick reda ut på den för att få den som den ska? Är mycket av reservdelarna samma som på Alfa 166an? Alfa tycker jag ändå det är ganska lätt att hitta res delar till men Lancia har jag sämre koll på även om jag var sugen på att välja något från de först…

Jag är inte helt såld på Thesis front dock. Den är lite för lågmäld för mig. Den är väl lite retro egentligen med den mer gammalmodiga grillen men det Lancia jag har i mina tankar är mer hur de såg ut under 80-talet med sina ganska hårda aggressiva former…

156 SW 2.0 TS - 00

Igino Cazzola
        Deltagare

Inlägg av Fredric gustafsson på 2016-04-04 18:02

…Har hittills aldrig sett någon annan i Sverige och man lär väl inte möta någon i trafiken i det närmaste. Undrar hur många som importerats till Sverige? Mig veterligen såldes de aldrig officiellt här.

Jag har faktiskt sett en svenskregistrerad Thesis i Stockholm, men det var några år se’n.

Jag är fullständigt Räserskadad

Henrik Lindgren
          Deltagare

Finns en i Malmö trakten som brukar vara med i Mille Scania.  Gammal kollega till mig.

Då bilen stått i 8 år var det dags för en storservice med kamrem, rullar osv. Sen var det ett antal varningslampor som blinkade. En var lite krånglig då den varnade för “p-brake”. Den har elektrisk handbroms och beläggen var slut. Det visade sig behövas en Lanciakompatibel dator för att kunna byta dessa. Sen lite annat småpyssel så blir det snabbt 25′. Nu går den perfekt och jag är supernöjd! Grannen har en ny tjänsteaudi som han är stolt över, jag skulle aldrig byta!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.