Låter inte ok när man växlar Giulietta 120hk
Published by Övergivna Forumposter on
- Detta ämne har 32 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 16 november, 2016 kl. 23:29 av Alberto Ferrante.
-
FörfattareInlägg
-
14 november, 2016 kl. 06:49 #18708
God morgon, fortfarande ingen lösning el hjälp från Hedin bil i Malmö?
Fick ingen återkoppling förrän för ca 4 veckor sedan trots ett antal telefonsamtal till dem under flera månader. Jag fick en tid för två veckor sedan och då ville man att nån annan tekniker på verkstan skulle lyssna.
Killen körde först helt själv m bilen, sen fick jag kliva in, köra och förklara när jag hörde ljuden. Han hörde och hade helt klart hört samma som jag när han körde själv. Han förklarade vad han trodde det var, vilket jag inte kommer ihåg just nu (är ju inte så tekniskt lagd) och att dom skulle kontakta Alfa och sen skulle någon från Alfa i Danmark komma och provköra min bil. Teknikern som provkörde min bil här hemma var mycket trevlig och hjälpsam.
Förra veckan får jag ett samtal från Hedin Bil att dom fått svar på min ticket, det är inget fel på din bil enligt våra tekniker. Observera att ingen Dansk varit hör och provkört min bil! Teknikerna som provkört min bil har lämnat det svaret säger han. Jag svarar att detta kan inte stämma, absolut inte vad killen som körde min bil sa till mig. Jo, så är det, får jag till svar. Men, var är svaret på min ticket, frågar jag, men får inget riktigt svar. Får sen ett svar att det nog är ACn eller RP/RG(?) det är fel på, men det kommer nog snart en uppdatering till detta. Då svarar jag att då lär det nog dröja eftersom det ev problemet har varit känt sen 2010 och ingen lösning än. Sen ställer jag fler frågor som bara svaras med hm, ja, hm, hm. Du får vänta avslutas det med
Ska man bara acceptera ovan??? Blir så trött, ledsen och förbannad. Varför skickar man tickets om man inte hör vad jag hör eller tror att nåt är fel? Sen bara en massa svammel till svar. Kan man begära ut svaren dom fått på mina tickets?
14 november, 2016 kl. 19:17 #18709Inlägg av Kristian Wernbecker på 2016-11-14 06:49
God morgon, fortfarande ingen lösning el hjälp från Hedin bil i Malmö?
Fick ingen återkoppling förrän för ca 4 veckor sedan trots ett antal telefonsamtal till dem under flera månader. Jag fick en tid för två veckor sedan och då ville man att nån annan tekniker på verkstan skulle lyssna.
Killen körde först helt själv m bilen, sen fick jag kliva in, köra och förklara när jag hörde ljuden. Han hörde och hade helt klart hört samma som jag när han körde själv. Han förklarade vad han trodde det var, vilket jag inte kommer ihåg just nu (är ju inte så tekniskt lagd) och att dom skulle kontakta Alfa och sen skulle någon från Alfa i Danmark komma och provköra min bil. Teknikern som provkörde min bil här hemma var mycket trevlig och hjälpsam.
Förra veckan får jag ett samtal från Hedin Bil att dom fått svar på min ticket, det är inget fel på din bil enligt våra tekniker. Observera att ingen Dansk varit hör och provkört min bil! Teknikerna som provkört min bil har lämnat det svaret säger han. Jag svarar att detta kan inte stämma, absolut inte vad killen som körde min bil sa till mig. Jo, så är det, får jag till svar. Men, var är svaret på min ticket, frågar jag, men får inget riktigt svar. Får sen ett svar att det nog är ACn eller RP/RG(?) det är fel på, men det kommer nog snart en uppdatering till detta. Då svarar jag att då lär det nog dröja eftersom det ev problemet har varit känt sen 2010 och ingen lösning än. Sen ställer jag fler frågor som bara svaras med hm, ja, hm, hm. Du får vänta avslutas det med
Ska man bara acceptera ovan??? Blir så trött, ledsen och förbannad. Varför skickar man tickets om man inte hör vad jag hör eller tror att nåt är fel? Sen bara en massa svammel till svar. Kan man begära ut svaren dom fått på mina tickets?
det som med all sanorlikhet har hänt är teknikern i malmö har från svar från teknisk support om det du fått som svar. det är trist och tråkigt. tyvärr kan du inte begäran ut något från ticketsystemet då det är internt och bara är en kontakt väg mellan supporten och verkstäderna. det är i denna form som vi kan få ett fall återkopplat ner till italien. det gör man inte hur som helst utan detta är kanske ett känt problem och då svarar dom så här.
detta är inget hedins fel utan detta ligger på fca. det enda råd jag kan ge dig är att gå in på
FCA hemsidan och därigenom öppna ett ärende i ditt fall. då får det en annan status då du klagar direkt hos generalagenten.jag vet inte hur mkt jag kan se om ditt ärende men du får gärna maila mig ditt regnr..
jag jobbar inte i malmö utan i lund. har bra koll på bilarna och vad som är vanliga fel. har jag tur kan jag se din ticket men är inte säkert.
// Rickard
Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden
16 november, 2016 kl. 23:29 #18710Nu har min bil gått 1400 mil.
Vet inte vad jag skall säga, det kanske har blivit bättre som någon på ett italienskt forum påstår att det gör efter ett tag, fråga inte mig hur det kan bli så.
Jag hör fenomenet men är kanske mindre fokuserat på det, jag kanske har blivit van med det omedvetet.
Jag bor i Dalarna annars hade jag gärna provkört din bil och jämfört den med min.
Ett förslag är att kolla om det finn en till salu i närheten med några mil på nacken och provköra den annars kolla om det finns några på forumet som bor nära dig och har samma bil, då kan du be dem att få provköra deras bil.
Va det gäller dubbelmassa svänghjul fick jag påpekat av en att vår motor inte har ett sånt utan det är dieselmotorer som har det kanske Rickard vet om det är så.
Jag har i alla fall inte läst om någon växellåda eller diff som har rasat hos de som har upplevt fenomenet, det kanske handlar trots allt om en (jobbig) egenskap.
Alberto
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.