Le mans 2015?

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Träffar Le mans 2015?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Har letat efter forum med folk som ska ner till le mans, verkar lite sådär med det. Så tänkte väcka en tråd här!

Jag ska försöka ta min gtv-82 ner är tanken, så finns det någon som är sugen är det bara skriva på! 

Måste ärligt talat säga att det låter allt för lockande då min GT 1600 Junior är klar i mars. Är resan en del av målet eller det är fram och tillbaka som gäller?

Ragnar Rosengren
    Deltagare

Det här ju ett jättebra initiativ! Jag är själv mycket sugen på att uppleva Le Mans, men det ser inte ut att bli 2015 heller tyvärr. Var lite inne på Classic Le Mans i år, och det kommer i sin nästa upplaga 2016 om jag förstått det rätt. Antagligen bör båda eventen stå på Att Göra-listan!

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

För mig så är det både resan i sig och allting runt om loppet (självklart loppet med) som är målet, tror det hade kunnat bli riktigt gött om man fick ihop ett gäng svenskar med intresset för det. Verkar ju vara glest med det annars 

Fredrik Persson
    Deltagare

Le Mans är ett måste.                                                                                                                                                                                         Om ni ska åka ner så skulle jag rekommendera att anländer till Le mans tisdag kväll eller senast Onsdag morgon om man vill uppleva så mycket som möjligt.

För boende kan jag rekommendera campingen Houx Annexe, där finns gott om duschar och toaletter och den ligger väldigt närma spårvagnen så att man smidigt kan ta sig in till Carrefour för att handla mat.

Inträdes biljetter är inga problem att få tag i, men camping och vissa läktare är nog lite sent att boka nu. Vi brukar normalt boka i oktober året innan för att vara säkra att få tag i biljetter.

Hojta till om det finns några frågor.

Ska ni ner 2015 också eller?

Fredrik Persson
    Deltagare

Vi var ett gäng som var nere i år så troligtvis blir det inget 2015, men man vet aldrig om man ångar sig i sista stund.     Normalt åker vi ner vartannat år så 2016 är mer troligt att det blir för oss igen.                   

2015 blir det istället WEC loppet på Nurburgring för vår del, kanske 24 timmars loppet på SPA också.

Campingen Houx Annexe är en av flera campingar som ligger inne i banan, ville bara förtydliga det så ni inte tror att den ligger långt från banan.

Vi har alltid campat där och de senat åren har vi hyrt husbil och kört ner vilket jag starkt kan rekommendera, tror man kommer missa en del av charmen med Le Mans om man bor på Hotell.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.