Licens?

Published by Marcus Helgesson on

Forum Bankörning Licens?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Marcus Helgesson
    Deltagare

Jag har inte fått min banlicens efter licenskursen på Kinnekulle, och nu är det bara en vecka till mittsverigeträffen. Vad göra?

Marcus

Daniel Felton
      Deltagare

Det har inte jag heller… Är det någon som har fått licensen överhuvudtaget?

Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."

Gabriel Eriksson
        Deltagare

Ingen licens här heller…

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Anders Bergkvist
          Deltagare

Ingen licens här heller.  Det var ju lite stökigt med diverse strul för banmötesteamet förra gången (fast det märkte ju inte vi så mycket av eftersom de jobbade stenhårt på att lösa allt!), kanske har det fallit mellan stolarna?

Läste på SBFs hemsida att “Vi kan inte garantera att licens hinner utfärdas innan vi stänger för semester om betalning sker senare än 11/7. Kansliet är stängt 21 juli – 1 augusti” . Låter ju inte så lovande för er som skall köra till helgen eftersom 11/7 redan är passerat…men CAR kanske kan stå som garant på något sätt? Det viktigaste är väl att försäkringar mm är ok.

Dä årner sä...

Jag fick inbetalningskortet från SBF med posten idag, så det är nog på gång för oss alla. Dock ytterligare 14 dagars behandlingstid efter att betalningen kommit in, innan licensen blir giltig.

Anders Bergkvist
            Deltagare

Låg inbetalningskort på golvet när jag kom hem också. Ni som hade tänkt köra till helgen får nog ringa och kolla vad “förturshantering” innebär och om det går att fixa tills dess, förhoppningsvis går det att lösa – men det börjar ju bli lite tight om tid. De som inte körde första banmötet har väl fortfarande möjlighet att lösa engångslicens annars?

Dä årner sä...

Marcus Helgesson
              Deltagare

Fick också idag, har betalat nu och ska ringa dem imorrn. Återrapporterar här vad de säger efter 9 imorrn.

Normalt brukar ju betalningen vara tillräckligt kvitto i en affärsuppgörelse. Att vi gått kursen har de ju redan registrerat. Men men, med byråkrati så vet man ju aldrig.

Marcus

Stefan Atterhall
                Moderator

Vi har ju koll på vilka som gick kursen. Skulle kansliet på SBF inte hinna hantera det innan helgen löser det sig, ni är givetvis varmt välkomna!

Hugg tag i mig på plats om det är så.

/Stefan

Marcus Helgesson
                  Deltagare

Ok, det låter bra.

Jag pratade precis med SBF i alla fall. De sa följande:

1. Försäkring gäller om betalning sker innan och kvitto på betalning kan uppvisas. Jag skickade bankgiro igår. Så då får de det antingen idag eller imorgon kl 14.

2. Sedan kan man anmäla sig till BS online på sbf.se och logga in och där visa sin licens, det gäller för körning. När ni ska anmäla er, ta “Skicka efter lösenord” uppe till höger istället för att maila dem om att få ett konto! För ni finns nog registerade redan eftersom ni fått avin. Funkade för mig.

3. Om ni INTE betalade per bankgiro igår så skulle jag inte chansa utan åka in till SBF i Stockholm och betala kontant på plats och då även få sitt kort direkt.

4. Plan B enligt dem är att klubben gör undantag för att de vet 100% att vi gått kursen och betalat. Men enbart kvitto gälller ej som licens.

Marcus

Anders Bergkvist
                    Deltagare

Fick min licens idag, det var raskt jobbat får man säga. Med tanke på att jag betalade in i onsdags så måste de nästan ha skickat ut licensen innan de fick in stålarna!? Kanske någon på SBF som ville få skrivbordet rent innan de semesterstänger…

Dä årner sä...

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.