Licens
Published by Peter Hjelte on
› Forum › Bankörning › Licens
- Detta ämne har 12 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 8 augusti, 2017 kl. 13:01 av Peter Hjelte.
-
FörfattareInlägg
-
3 augusti, 2017 kl. 16:04 #43550
Någon som vet hur det går med licenserna för oss som gick kursen på Kullen senast ?
Peter H
3 augusti, 2017 kl. 16:50 #43551De lämnades bara några dagar efter kursen hos SBF utav undertecknad!
Mitt tips är att ringa till de och höra med de.
Vi ses den 18e
3 augusti, 2017 kl. 17:19 #43552Jag har löst in min licens men det var lite krångel som Joakim Knutsson löste åt mig: När jag försökte betala licensen i LOTS visades ett larm om att “Order saknades”. Orsaken var troligen att licensuppgifterna skickats in till SBF men att något konto/ ID på IdrottOnline ej skapats. Detta medför att SBF inte har alla uppgifter om exempelvis klubbtillhörighet och nå’n licens kan inte utfärdas.
Har du testat att logga in på LOTS för att betala licens? http://www.sbf.se/forbundsinfo/LoTS
Om du får samma problem som jag hade så kontakta licens@alfaromeo.org så kan han säkert hjälpa dig också.
Edit: Ändrade till lämpligare kontaktväg för licensfrågor till klubben /Jocke Landelius
CAR#9270 Mikael Eriksson Alfetta GTV 2.0 1982
3 augusti, 2017 kl. 20:00 #43553Tack Robin och Mikael för er information.
Har lagt upp en profil på SBF men när jag försöker köpa licens så fram går ingen klubbtillhörighet.
Förmodligen anledningen,jag försöker ringa kansliet imorn
Det är ju trots allt semestertider
3 augusti, 2017 kl. 21:20 #43554De e samma problem som jag hade! Kontakta Jocke så fixar han ett ID på IdrottOnline. IdrottOnline “pratar” med LOTS, dock kan det gå lite trögt ibland.
När jag fick mitt IdrottOnline-ID (som Jocke ordnade) så funkade licensbetalningen på LOTS två dagar senare.
Lycka till och väl mött på Kullen!
CAR#9270 Mikael Eriksson Alfetta GTV 2.0 1982
3 augusti, 2017 kl. 23:26 #43555Den där Jocke Knutsson verkar ha gått under jorden…
/Jocke
Du kan kalla mig herr Charlie
4 augusti, 2017 kl. 11:47 #43556Jag betalade nån gång i våras och skulle få den hemskickad med post. Kom inte. Sen ringde jag en väldigt trevlig kvinna på Sbf som sa att de haft många som inte fått dem med posten. Hon skickade det direkt sa hon, i juni. Fortfarande inte fått min licens hem. Har försökt ringa men telefonkö är full och de ber en ringa igen. Moment 22…
Kör hellre än bra
7 augusti, 2017 kl. 09:50 #43557Samma problem här som hände mig efter förra årets kurs på Kinnekulle… inget licens i lådan. Nytt prov får göras inför ny körning på kullen snart.
Limhamn 155 2,0 -93 Skinny
7 augusti, 2017 kl. 11:03 #43558Jag har de senaste åren inte tagit hem någon licensbricka, jag laddar ner den i telefonen och medför telefonen istället. Kan skrivas ut om man vill ha den på papper.
Tomas Gunnarsson
7 augusti, 2017 kl. 13:40 #43559@Frank: Din licens är betald och aktiv, det är tillräckligt egentligen. Licensutskrift är något vi vill se vid besiktning och där kan Tomas tips nyttjas. Det här med tryckta licenser verkar vara lite små-svajigt att få ut för förarlicenser.
@Jörgen: Ditt medlemskap i klubben var inaktivt hos IdrottOnline pga felaktigheter i årskörningen. Nu är det aktiverat och du kan ta ut din licens i LOTS närhelst du vill.
/Jocke
8 augusti, 2017 kl. 09:19 #43560Jag har samma problem som Peter H. Jag ringde just SBF och pratade med dem. Tydligen ska klubben lägga upp alla licenser i IdrottOnline, inte skicka in blanketterna. Därför har antagligen SBF skickat tillbaka blanketterna till klubben, adressen i Hjo.
Hoppas någon kan kolla posten och få till registreringen.
Sven
8 augusti, 2017 kl. 09:26 #43561Hej Sven,
Klubben kan inte lägga upp licenserna i IdrottOnline, däremot kan klubben lägga upp licenstagaren, något som vi borde ha gjort. När brevet kommer till Hjo kommer detta ske, men det går att förekomma detta.
Skicka namn och personnummer till licens@alfaromeo.org kanske vi hinner före posten.
Observera att medlemskap i en SBF-ansluten klubb krävs för att kunna plocka ut sin licens./Jocke
8 augusti, 2017 kl. 13:01 #43562Hej,
jag har pratat med licens ansvarig på SBF och allt är nu under arbete.
Jag har lyckats köpa licensen så det skall vara ok.
MVH
Peter
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.