Licenskurs!!!

Published by Sune Karlsson on

Forum Bankörning Licenskurs!!!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Sune Karlsson
    Deltagare

Nu är det äntligen klart med licenskursen på Kinnekulle den 12/6. Kostar som ett vanligt banmöte och anmäler sig gör man här.

Till att börja med är anmälan bara öppen för medlemmar i Club Alfa Romeo.

Går det så går det...

Benny Steen
      Deltagare

bra jobbat ! 

Ni som rattar våra  banmöten får alldeles för lite cred!

Patrizio Ponti
        Deltagare

Inlägg av Benny Steen på 2015-05-23 18:14

bra jobbat ! 

Ni som rattar våra  banmöten får alldeles för lite cred!

+1 på den!

Ola Söderpalm
          Deltagare

Då anmäler jag mig här och nu! Skall bli kul!

Bengt Jonsson
            Deltagare

Hej!

Jag har anmält mig till licenskursen och har några frågor.

Såg i ert besiktningsprotokoll att det krävdes båge monterad i cabbar. Jag kör en Mazda Miata NC med original skyddsbågar som går över båda stolarna, hoppas det duger vid besiktningen ????

Hur mkt körning är inkluderad i licenskursen, ska man anmäla sig till bankörningen också?

Mvh Bengt

Sune Karlsson
              Deltagare

Hej Bengt,

Jag kan inte ge ett 100%-igt svar när det gäller bågen. Om jag förstår det rätt godkänner Miataklubben bågarna i din bil för bankörning så det borde vara OK, men jag kan inte garantera det. Ska försöka kolla upp det.

Du ska inte anmäla dig till bankörningen. Licenskursen har eget program hela dagen. Det preliminära programmet hittar du under huvudaktiviteten.

Går det så går det...

Sune Karlsson
                Deltagare

Hej Bengt,

En sak till: Insåg att du inte är medlem i klubben. Anmälan är en så länge bara till för medlemmar i Club Alfa Romeo men tyvärr har vårt anmälningssystem den lilla bristen att man, när det saknas ett betalningsalternativ för icke-medlemmar, kan anmäla sig till en kostnad av noll kronor. Och det är ju inte riktigt meningen.

I mån av plats kommer vi att öppna upp anmälan för icke medlemmar. Vill du bli medlem och försäkra dig om en plats gör du det här http://www.alfaromeo.org/Klubbinfo/BlimedlemiCAR.aspx

Jag kommer att ta bort din anmälan men du är välkommen att anmäla dig igen när du löst medlemsskap eller vi öppnar upp för icke medlemmar.

Går det så går det...

Sune Karlsson
                  Deltagare

Frågan om Miatans vara eller icke vara på banmötet är utrett. Den är OK. För andra som eventuellt undrar gäller följande för cabbar: “Riktig” skyddsbåge som når över huvudet och hardtop eller uppfälld sufflett så får man köra på banmötet.

Går det så går det...

Igino Cazzola
                    Deltagare

Inlägg av Bengt Jonsson på 2015-05-26 22:53

Såg i ert besiktningsprotokoll att det krävdes båge monterad i cabbar. Jag kör en Mazda Miata NC med original skyddsbågar som går över båda stolarna, hoppas det duger vid besiktningen ????…

Vi är VÄLDIGT restriktiva m.a.p. öppna bilar (vad jag kan dra mig till minnes har vi bara godkänt EN den senast tioårsperioden).
                      Om du bor i Stockholm/Uppsala/Nyköpingstrakten kan du få ett förhandsbesked om du visar upp bilen.

/Igino Cazzola

Jag är fullständigt Räserskadad

Sune Karlsson
                      Deltagare

Inlägg av Igino Cazzola på 2015-05-27 22:22

Inlägg av Bengt Jonsson på 2015-05-26 22:53

Såg i ert besiktningsprotokoll att det krävdes båge monterad i cabbar. Jag kör en Mazda Miata NC med original skyddsbågar som går över båda stolarna, hoppas det duger vid besiktningen ????…

Vi är VÄLDIGT restriktiva m.a.p. öppna bilar (vad jag kan dra mig till minnes har vi bara godkänt EN den senast tioårsperioden).
                        Om du bor i Stockholm/Uppsala/Nyköpingstrakten kan du få ett förhandsbesked om du visar upp bilen.

/Igino Cazzola

Nu tar du väl i Igino? Cabbar med suffletten uppe eller hardtop och ordentlig skyddsbåge är ju OK på banmöten. Eller tänker du på Challenge?

Går det så går det...

Sune Karlsson
                        Deltagare

Nu är 12 av 16 platser på licenskursen bokade. På tisdag öppnar vi anmälan för icke-medlemmar i Club Alfa Romeo om det finns några platser kvar.

Går det så går det...

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.