Licenskurs på Kinnekulle 8/7
Published by Sune Karlsson on
› Forum › Bankörning › Licenskurs på Kinnekulle 8/7
- Detta ämne har 11 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 12 juli, 2016 kl. 20:56 av
Biörn Bladh.
-
FörfattareInlägg
-
16 juni, 2016 kl. 00:07 #42773
Nu är det dags för den årliga licenskursen. Som traditionen bjuder äger den rum på Kinnekulle. Ett utmärkt och billigt tillfälle att äntligen skaffa sig den där racinglicensen.
Anmäl dig till licenskursen här, men läs också gärna anmälningsinstruktionerna (kan vara bra om det strular med betalning och annat).
Anmälan till A och B klassen (C klassen är struken för att skapa utrymme för licenskursen) sker som vanligt från Aktivitetskalendern eller sidan med anmälningsinstruktioner.
Går det så går det...
5 juli, 2016 kl. 18:25 #42774Kul att kursen blir av! ?
Vi sitter o funderar på vilken dragbil vi skall välja…
Är det ok att köra praktiken på kursen med en pickup? Vi brukar ju vara 2 och samsas om en Alfa i vanliga fall men förstår att vi måste få ihop tillräckligt med körtid på kursen.
Återkom gärna med svar så väljer vi lämplig dragbil efter det.
Tack på förhand!
/Joel ?
6 juli, 2016 kl. 00:18 #42775Hej,
Man kan (får) köra vad som helst som är en bil och får framföras på allmän väg. Sen är väl en pickup inte det mest optimala fordonet. Jag tror ni får ut betydligt mer av kursen med en personbil.
Går det så går det...
6 juli, 2016 kl. 07:56 #42776Tack för snabb respons!
/Joel ?
6 juli, 2016 kl. 21:13 #42777Ser ut som mirakel har inträffat och Bertonen är i form till drabbning på fredag.
Kör ni ut bilarna på torsdagen?, eller hur går det till, hörde att det var vanligt att så skedde, eller kan man parkera med trailern på Falkänget.
Lite nybörjar frågor….
6 juli, 2016 kl. 21:23 #42778Du kan förmodligen lasta av på Kinnekulle ring på torsdag kväll, det brukar vara öppet. Släpet parkerar du i så fall så långt bort från depån som du bara kan. Annars finns det nog plats att parkera på Falkängen.
Går det så går det...
9 juli, 2016 kl. 13:44 #42779Kul att få skjutsa runt några och instruera lite i spårval osv. Däremot vill jag be om ursäkt ifall det blev lite hattigt, jag skötte tidtagningen för Challenge denna helg och hade en tidspress, därav att jag behövde vika in efter några varv när ni skulle följa efter. Hoppas ni ändå fick någon att följa och kunde uppskatta licenskursen! Hälsar han som skjutsade runt folk i 156an med lätt däckskrap.
9 juli, 2016 kl. 15:32 #42780Stort tack till alla licenskurstagare, så jäkla kul med tillväxt för banmötena och Challenge! I min grupp hade vi en rolig utmaning med följa John-övning med 4C, Brera Spider V6 och en Landrover Diesel! Men det gick det med! Tack för ert tålamod med oss instruktörer och er feedback, det är alltid så sjukt kul att få sitta bredvid och prata lite bankörning!
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
9 juli, 2016 kl. 17:48 #42781Riktigt bra licenskurs, tack alla som som var med och fixade allt runt i kring. Förnyade min licens efter 20 års paus med racingen, men nu var det dags igen och vilken känsla det är att befinna sig på Kinnekulles innerplan hela dagen, det toppar det mesta. Nästa år vill äldsta dottern gå samma kurs, hon längtar redan nu.
9 juli, 2016 kl. 22:38 #42782Inlägg av Michael Gunnarson på 2016-07-09 17:48
…Nästa år vill äldsta dottern gå samma kurs, hon längtar redan nu.Jag är fullständigt Räserskadad
11 juli, 2016 kl. 07:58 #42783Ja tack till er som höll kursen! Kul var det, lite surt att min nya tändspole var paj och sabbade effekten i motorn, men får väl komma en annan gång å vrida ur det som finns….
Det gick ju bra att få licensen, trots att troligen jag är den första som fått svart flagg under en licenskurs och det redan på varv nr 2 i första heatet
12 juli, 2016 kl. 20:56 #42784Inlägg av Johan Stenlund på 2016-07-11 07:58
Ja tack till er som höll kursen! Kul var det, lite surt att min nya tändspole var paj och sabbade effekten i motorn, men får väl komma en annan gång å vrida ur det som finns….
Det gick ju bra att få licensen, trots att troligen jag är den första som fått svart flagg under en licenskurs och det redan på varv nr 2 i första heatet
Ha ha! Nä då du är inte den första som fått svart flagg, hände mig vid licenstagning 2007. – men ni sa ju att det var fri fart..?? Försökte jag.
Trodde dom menade vad dom sa.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.