licenskursen Kinnekulle
Published by Claes-Peter Lindner on
› Forum › Bankörning › licenskursen Kinnekulle
- Detta ämne har 28 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 22 augusti, 2019 kl. 12:45 av Joakim Landelius.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2019 kl. 21:23 #44064
Tänkte anmäla mig själv (medlem) till licenskursen, och även mina två söner, idagsläget ej medlemmar.
Hur mycket kostar det för icke medlem? Och hur anmäler man?Vi tänkte komma med två bilar. Funkar det på tre personer?
Alfa/Icke Alfa spelar det nån roll på licenskursen?
Classe
Attachments:
Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj
17 juni, 2019 kl. 14:27 #44065Hej Claes-Peter,
Vi har i dagsläget inte släppt på anmälan för icke-medlemmar, då kursen riktar sig i huvudsak till våra medlemmar. Man behöver sedan ett medlemskap i en SBF-ansluten klubb för att kunna lösa ut sin licens, vilket ju leder till att ett medlemskap är lämpligt att ha.
Då körövningarna och övningspassen på eftermiddagen syftar till att ge möjlighet att öva sin egen färdighet är det lämpligt att varje förare har en bil. Vilket märke eller hur sportig den är är inte viktigt alls. Det är snarast lättare att genomföra övningspassen med en lättkörd bil.
Banmötesgruppen genom
/JockeDu kan kalla mig herr Charlie
17 juni, 2019 kl. 14:47 #44066Hej Classe, vill bara tipsa dig om klubbens fina erbjudande för Familjemedlemskap, för dina söner. https://www.alfaromeo.org/Kop-Salj/Medlemskap
Utan att säkert veta, tror jag att det finns goda möjligheter att låna en bil av någon på mötet för det praktiska provet. Mvh. Kenneth #22# 22 Snart händer det!
17 juni, 2019 kl. 22:12 #44067Familjemedlemskap är en bra tanke. Att låna bil (åtminstone av någon som också tänker använda den på banan) är nog svårt. Körövningarna pågår hela eftermiddagen och även om det är möjligt blir det inte så lätt att få ihop.
Går det så går det...
18 juni, 2019 kl. 13:02 #44068Hur pass sent innan går det anmäla sig? Jag väntar på besked om jag får ledigt eller inte, troligen inte men jag kan ju hoppas, och det brukar bli väldigt sent man får besked. Vi har väl ingen Nobina-chef i klubben som kan trycka på lite?
18 juni, 2019 kl. 13:09 #44069Tjena Thomas,
Rabatten gäller till 2 veckor innan, när den tidpunkten infinner sig återgår priset till ordinarie, samt att icke medlemmar erbjuds möjlighet att anmäla sig. Detta gäller för banmötet som helhet. Licenskursen kommer ytterst tveksamt att öppnas för icke medlemmar.
Skulle du inte ha föranmält dig, men dyker upp har du ingen garanterad plats, men kan anmäla dig på banan. (Gäller EJ licenskurs)
/Jocke
Du kan kalla mig herr Charlie
18 juni, 2019 kl. 15:19 #44070Det är licenskursen jag syftar på.
19 juni, 2019 kl. 11:14 #44071I det fallet skulle jag anmäla mig när jag vet.
/Jocke
25 juni, 2019 kl. 20:18 #44072En annan fråga om licenskursen: På aktiviteten finns en länk till tidsschema, men det går inte att öppna. Viktigast att veta är när på morgonen det hela sätter igång. När ska vi vara där?
Alfa Romeo GT 3,2 V6; Alfa Romeo 156 3,0 V6; Citroen Berlingo skåp
26 juni, 2019 kl. 13:20 #44073Hej Hans,
Funkar att öppna för mig. Bifogar schemat här för säkerhets skull. Räkna med att vara på plats halv åtta för besiktning av bilen. Teori på förmiddagen och körövning på eftermiddagen.
Edit: Funkar tydligen inte så bra med bifogad pdf-fil. Provar så här istället.
Går det så går det...
26 juni, 2019 kl. 22:02 #44075Ingen ”Lugna halvtimmen” denna gång?
CAR#9270 Mikael Eriksson Alfetta GTV 2.0 1982
27 juni, 2019 kl. 10:53 #44076Hej MIkael,
Nej, lugna halvtimmen stryker på foten när vi kör licenskurs, för att ge körövningarna utrymme i schemat.
Gå licenskurs?/Jocke
27 juni, 2019 kl. 14:24 #44077Har anmält och betalt men det står “Fel” i köphistoriken och jag kommer inte upp bland de anmälda. Har fått kvitto från paypal och pengarna har dragits från kontot.
27 juni, 2019 kl. 14:27 #44078Hej Tomas,
Dessvärre finns ingen automatisk koppling mellan betalning och persongalleriet ännu. Allt sker manuellt och i bästa fall ett par gånger om dagen.
Felmeddelandet från PayPal är en teknisk grej som vi jobbar på. Transaktionen är OK, men någonting litet stökar till det. Du har blivit av med pengar. Vi har fått pengar. Du är anmäld. =D/Jocke
27 juni, 2019 kl. 14:32 #44079Great.
Vart i Stockholm köper jag lämpligast en passande hjälm, antar att biltemas jethjälm inte är okej?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.