licenskursen Kinnekulle

Published by Claes-Peter Lindner on

Forum Bankörning licenskursen Kinnekulle

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
  • Författare

Tänkte anmäla mig själv (medlem) till licenskursen, och även mina två söner, idagsläget ej medlemmar.
    Hur mycket kostar det för icke medlem? Och hur anmäler man?

Vi tänkte komma med två bilar. Funkar det på tre personer?

Alfa/Icke Alfa spelar det nån roll på licenskursen?

Classe

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Joakim Landelius
    Keymaster

Hej Claes-Peter, 

Vi har i dagsläget inte släppt på anmälan för icke-medlemmar, då kursen riktar sig i huvudsak till våra medlemmar. Man behöver sedan ett medlemskap i en SBF-ansluten klubb för att kunna lösa ut sin licens, vilket ju leder till att ett medlemskap är lämpligt att ha. 

Då körövningarna och övningspassen på eftermiddagen syftar till att ge möjlighet att öva sin egen färdighet är det lämpligt att varje förare har en bil. Vilket märke eller hur sportig den är är inte viktigt alls. Det är snarast lättare att genomföra övningspassen med en lättkörd bil.

Banmötesgruppen genom
      /Jocke

Du kan kalla mig herr Charlie

Hej Classe, vill bara tipsa dig om klubbens fina erbjudande för Familjemedlemskap, för dina söner. https://www.alfaromeo.org/Kop-Salj/Medlemskap
      Utan att säkert veta, tror jag att det finns goda möjligheter att låna en bil av någon på mötet för det praktiska provet. Mvh. Kenneth #22

# 22 Snart händer det!

Sune Karlsson
      Deltagare

Familjemedlemskap är en bra tanke. Att låna bil (åtminstone av någon som också tänker använda den på banan) är nog svårt. Körövningarna pågår hela eftermiddagen och även om det är möjligt blir det inte så lätt att få ihop.

Går det så går det...

Thomas Sjölin
        Deltagare

Hur pass sent innan går det anmäla sig? Jag väntar på besked om jag får ledigt eller inte, troligen inte men jag kan ju hoppas, och det brukar bli väldigt sent man får besked. Vi har väl ingen Nobina-chef i klubben som kan trycka på lite?

Joakim Landelius
          Keymaster

Tjena Thomas, 

Rabatten gäller till 2 veckor innan, när den tidpunkten infinner sig återgår priset till ordinarie, samt att icke medlemmar erbjuds möjlighet att anmäla sig. Detta gäller för banmötet som helhet. Licenskursen kommer ytterst tveksamt att öppnas för icke medlemmar.

Skulle du inte ha föranmält dig, men dyker upp har du ingen garanterad plats, men kan anmäla dig på banan. (Gäller EJ licenskurs)

/Jocke

Thomas Sjölin
            Deltagare

Det är licenskursen jag syftar på.

Joakim Landelius
              Keymaster

I det fallet skulle jag anmäla mig när jag vet.

/Jocke

Hans Sundström
                Deltagare

En annan fråga om licenskursen: På aktiviteten finns en länk till tidsschema, men det går inte att öppna. Viktigast att veta är när på morgonen det hela sätter igång. När ska vi vara där?

Alfa Romeo GT 3,2 V6; Alfa Romeo 156 3,0 V6; Citroen Berlingo skåp

Sune Karlsson
                  Deltagare

Hej Hans,

Funkar att öppna för mig. Bifogar schemat här för säkerhets skull. Räkna med att vara på plats halv åtta för besiktning av bilen. Teori på förmiddagen och körövning på eftermiddagen.

Edit: Funkar tydligen inte så bra med bifogad pdf-fil. Provar så här istället.

Går det så går det...

Mikael Eriksson
                    Deltagare

Ingen ”Lugna halvtimmen” denna gång?

CAR#9270 Mikael Eriksson Alfetta GTV 2.0 1982

Joakim Landelius
                      Keymaster

Hej MIkael, 

Nej, lugna halvtimmen stryker på foten när vi kör licenskurs, för att ge körövningarna utrymme i schemat.
                        Gå licenskurs?

/Jocke

Thomas Sjölin
                        Deltagare

Har anmält och betalt men det står “Fel” i köphistoriken och jag kommer inte upp bland de anmälda. Har fått kvitto från paypal och pengarna har dragits från kontot.

Joakim Landelius
                          Keymaster

Hej Tomas, 

Dessvärre finns ingen automatisk koppling mellan betalning och persongalleriet ännu. Allt sker manuellt och i bästa fall ett par gånger om dagen.
                            Felmeddelandet från PayPal är en teknisk grej som vi jobbar på. Transaktionen är OK, men någonting litet stökar till det. Du har blivit av med pengar. Vi har fått pengar. Du är anmäld. =D

/Jocke

Thomas Sjölin
                            Deltagare

Great.

Vart i Stockholm köper jag lämpligast en passande hjälm, antar att biltemas jethjälm inte är okej?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.