List till plastsjok Alfasud sprint -84

Published by Mats Nilsson on

Forum Allmänt List till plastsjok Alfasud sprint -84

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Mats Nilsson
    Deltagare

Ngn som har några ideer vart man kan få tag i den listen som sitter i de breda listerna och i stötfångarna på sudsprintarna.

Det är dom gröna på bilden.Fanns vad jag vet i olika färger,på min ska dom vara röda.Har kollat runt efter självhäftande kromlister som

jag tänkte lacka om i värsta fall.men hittar ingen som stämmer riktigt i bredd.Även höjden blir lite för hög så jag är rädd att det inte blir snyggt.

Har en bekants bekant som tillverkar plastlister annars.Blir i så fall att göra lister i klarplast som man sen kan lacka i valfri färg.Är lite rädd att det blir dyrt att ta fram verktyget bara. Men jag tänkte först om ngn har ngt förslag vart man kan hitta orginal.Vet att det finns ngn Italiensk firma som har mycket lister.men tyvärr har jag slarvat bort hemsidan.

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Gert Bergh
      Deltagare

Varför tillverka nya lister och sedan lacka dem i rätt färg finns inte originalet kvar?

Finns originalet kvar och sitter ordentligt fast så hade jag lackat dom i stället när det ändå ska lackas.

// Gert

Mats Nilsson
        Deltagare

Man måste bort med den smala listen för att komma åt clipsen som håller plastsjoken.Plastlisten är inte så medgörlig,den spricker direkt.Har sett att dom spricker av sig själv också när dom blir gamla.Vet att den smala listen sitter på Fiat också,såg en list till en ritmocabbe som var samma,men den var bara 40 cm lång.Tycker att den borde gå att få tag i ngnstans i allafallJag har letat lite sporadiskt sen 1997 då jag gjorde iordning bilen,men ej lyckats hitta ngt.Så nu tänkte jag göra en djupdykning i ämnet

De som kan vara intresserade av nytillverkning av  listen kan väl höra av sig.

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Hej,

Köpte till min Sprint på “Alfa Rosso” i Göteborg, men dom har ju upphört… Det var oxå några år sedan så jag är osäker på om deras leverantör finns kvar ? Eller snarare om listen finns kvar hos leverantören… 

Lycka till !

Scuderia 116

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.