Lite info om Giulia mm

Published by Micha Grönvalls on

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm

Visar 15 inlägg - 331 till 345 (av 367 totalt)
  • Författare

väldigt få prylar kan ju sägas vara bäst på precis allt i alla jämförelser. Tricket måste ju vara att tillverka den perfekta kompromissen till en så stor målgrupp som möjligt, och med önskvärd lönsamhet.

Tycks ändå som om Alfa Romeo med nya Giulian kommit väldigt långt med kompromisstricket 🙂

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Alberto Ferrante
    Deltagare

Inlägg av Claes-Peter Lindner på 2016-07-01 11:11

väldigt få prylar kan ju sägas vara bäst på precis allt i alla jämförelser. Tricket måste ju vara att tillverka den perfekta kompromissen till en så stor målgrupp som möjligt, och med önskvärd lönsamhet.

Tycks ändå som om Alfa Romeo med nya Giulian kommit väldigt långt med kompromisstricket 🙂

Exakt det jag tänker på.

Viktigaste för mig är att det finns en modell med +200 hp med körglädje som jag kan tänka mig köpa till ett “accessible” pris och ha kul med året runt och inte bara för att köra på banan. Om en M3 är det bästa “värsting” som finns i kategorin blir jag glad för dem men……det ger inte mig något så länge är det bara några utvalda som får köra den.

Alberto

Rickard Madsen
    Deltagare

Angående tider på ringen, känns det lite svårt att ta på allvar om inte ett helt in-car varv med klocka läggs upp. 

Annars kan man väl hävda lite vad som helst egentligen. ?

Alberto Ferrante
    Deltagare

Ursäkta en kanske dum fråga men……..vem kör bilarna på ringen?

Alberto

James Edberg
    Deltagare

vem bryr sig om bmw m3? inte jag. körde gta några år och den är grymmare enligt mig än m3…. visst m3 snabbare jada jada, men föraren avgör.
    Giulia är snygg och rå (enligt mig), “om” nu nya m3 är bättre på några punkter, so what?

vartenda gång en ny modell kommer är det en massa skeptiker och att det var bättre förr 🙂

är vi alla inte alfisti? måste komma nya modeller som säljer .. annars slutar det som för stackars saab 🙁

skulle gärna byta giulietta mot Giulia och hade jag haft plånboken hade jag satsat på en qv.
    det jag sett och hört från europiska journalister är bara gott, känns också mycket mer öppna (journalisterna 😉 ).

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Thomas Sjölin
    Deltagare

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2016-07-01 09:06

Men det blir ju lite konstigt om man inte kan jämföra konkurrenterna med varandra för att det är orättvist… 

Det var inte riktigt så jag menade med orättvist. Jag menar bara att i princip alla bilmodeller har barnsjukdomar, så även M3 med största sannolikhet. Det dyker alltid upp saker som inte ens långtester hittar. Det kanske i bästa fall kan åtgärdas till nästa årsmodell eller vid någon brytpunkt i tillverkningen, i sämsta fall kan det ta ett par år att fixa till det. Att då anmärka på smådetaljer på en helt ny bil och jämföra med en som har ett par år på nacken blir lite haltande.

Nusret Ljevo
    Deltagare

Varför så mycket snack om m3?Giulia är mycket bättre på alla sätt så m3an  är inte ens i närheten av Giulia.

Nusret Ljevo
    Deltagare

Äntligen har alfa slagit volvo i säkerheten med sina 98% hittils högsta som man kan få enligt euro NCAP och tom AEB systemet.

http://www.expressen.se/motor/alfa-romeo-giulia-far-rekordbra-i-euro-ncap/

Lars Narvselius
    Deltagare

… nu hade du nog lite bråttom med läsningen…

GTV6 GP - 87 / Giulietta Veloce - 16

Thomas Sjölin
    Deltagare

Äsch. En Alfa ska man köra, inte åka med!

Nusret Ljevo
    Deltagare

Va då`?

Thomas Sjölin
    Deltagare

Inlägg av nusret ljevo på 2016-07-08 21:06

Va då`?

Troligen menas detta:

“Motorhuven gav blandade resultat av skydd mot huvudet på en fotgängare.
    Vissa områden i mitten av motorhuven var bra men mycket av området runt
    kanten visade dåliga resultat när den testades”, skriver Euro NCAP som
    kommentar till fotgängarskydd.

Gabriel Eriksson
    Deltagare

Giulia har gjort mycket bra ifrån sig när det gäller “skydd av vuxna” så det är bara att gratulera till det resultatet. Övriga moment har dock sämre resultat än närmaste konkurrenterna har. Fem stjärnor är förväntat i klassen annars är man körd…

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Ayhan Dizdar
    Deltagare

Precis hemkommen från Italien och en dag i trakterna strax norr om Vicenza så såg jag ett par Giulia utanför en handlare. Övertalade familjen för en snabbtitt och svängde in på området. Klev fram till en blå Giulia och insöp känslan av att äntligen få se den live. En handlare håller på med en Giulietta och frågar om jag vill ha hjälp. Jag ber om att få tala engelska och förklarar att jag är en Alfista från Svezia som längtat efter denna bil ?. Då påtalar han att jag måste sitta i bilen och kolla lite närmare på den. Han springer in och hämtar nycklarna och säger att det är en 2,2 Diesel med 180 Hk och ett businesspaket. Vilken fantastisk känsla att få sätta sig i bilen, glädje, eufori, dofter intryck etc etc. Bilen är helsvart inuti och jag måste säga att detaljfinishen är mycket mycket bra. Kör själv en BMW X3 och den har inte bättre detaljkvalitet på någon punkt vill jag säga. Klev bak i baksätet och imponerades av utrymmet som erbjöds när stolen var satt i min position (jag är 181 cm). Jag hade ca 1,5 handflata mellan knä och ryggstöd. Mannen öppnade bagaget som visade fin rymd och jag tyckte lasttröskel samt lastöppning etc var fullt ok. Priset i Italien på denna bil var 50 000 euro enl honom. Slutligen fick jag med tvång masa mig tillbaka till familjen som väntade i X3:an. Gissa om jag var lycklig efteråt? Jag vet vad jag skall byta till i närtid. ?

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Giulia Super 2.0T -17

Nihat Dizdar
    Deltagare

….osså testade du inte den….daaaa…?

Nihat Dizdar

Visar 15 inlägg - 331 till 345 (av 367 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.