Lite info om Giulia mm

Published by Micha Grönvalls on

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm

Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 367 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #17712
    Magnus Berg
    Deltagare

    Kul att höra att det inte bara är jag som fick känslan att inredningen i Giulia är topp! Jag blev väldigt förvånad (och lite förbannad) när jag läste Telnikens Världs test. När jag försökt jämföra objektivt mot BMW 3-serie (eftersom det är oundvikligt att Giulia alltid kommer att jämföras med den) så trycker jag inredningen i BMW är uråldrig och aboolut inte har högre kvalitetskänsla. I den matchen är det för mig utklassningsseger för Giulia. Giulia väcker känslor, 3-seriens inredning känns som en fulare variant av BMW från tidigt 90-tal med en blaffig skärm som sticker upp mitt i allt och inte ser det minsta genomtänkt och integrerad ut. T.V. nämner iofs att inredningen i 3-serie inte är av senaste snitt men miitkondolen är ju rent ful och “aluminium-detaljer” är plastiga värre. 

    Spännande tider! Någon som hört senaste info om när de första kommer till Sverige? Kan inte vara långt borta nu. 

    #17713
    Rickard Bergh
    Deltagare

    första ska komma i slutet av aug till början av september. 
    det är lite utb på g för säljare och mekaniker först innan bilarna kommer ut så dom har fått känna på dom och har koll på vad som ska pratas om. 

    Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden

    #17714
    Peter Svensson
    Deltagare

    Här är en detaljerad genomgång av Giulia som jag tycker var mycket sevärd! Jag gillar verkligen deras sätt att på ett objektivt sätt dissekera minsta lilla detalj. Skön tysk accent också!

    https://www.youtube.com/watch?v=fDcRdu3kHG0

     

     

     

     

    #17715
    Nusret Ljevo
    Deltagare

    Kör du bmw Nihat?En riktig alfisti kör inte Tyska bilar.Jag skulle aldrig köpa en Tysk-

    #17716
    Nihat Dizdar
    Deltagare

    Måste bekänna att så är fallet just nu ?. En 320d GT -14 men det är som sagt endast ett mellanspel i väntan på Giulia och då troligtvis en 200hk bensin. BMW’n är helt ok men i ärlighetens namn lite “könlös” om du förstår vad jag menar!?

    Däremot är jag inte helt Alfalös då jag har en 1600 GT Junior -73 och en GTV6 GP -87 som jag kör så ofta jag kan och vädret tillåter. 

    Nihat Dizdar

    #17717
    Nusret Ljevo
    Deltagare

    Bra Nihat

    #17718
    Ola Söderpalm
    Deltagare

    Hemma från en liten semester ligger nästa nummer av Teknikens Värld i brevlådan (sista för min del) och där kan man läsa från “Barnkalaset” förlåt, “Bankalaset” står det visst. Samma bil som i föregående nummer, men nu meddelar man klädsamt att det är en förseriebil. “Men i nuläget, som är det vi bedömer, så är det mer show än go.” Man konstaterar alltså att det är en förseriebil, men meddelar att det inte är något man tänker ta hänsyn till! Sen måste man ifrågasätta bedömningen. Alfan presterade bland 12 bilar 3:e bästa varvtid på Knutstorp trots att den: “Inte är så balanserad och polerad som jag önskat.” Som segrare utsågs Mercedes AMG C 63, trots sämre varvid och en prislapp på 1 012 100 Kr. Giulias hamnade på 7:e plats i denna omgången och på 15:e i totalen. Bra journalistik!!!

    #17719
    Robert Hultman
    Deltagare

    Inlägg av Ola Söderpalm på 2016-07-15 13:13

    Hemma från en liten semester ligger nästa nummer av Teknikens Värld i brevlådan (sista för min del) och där kan man läsa från “Barnkalaset” förlåt, “Bankalaset” står det visst. Samma bil som i föregående nummer, men nu meddelar man klädsamt att det är en förseriebil. “Men i nuläget, som är det vi bedömer, så är det mer show än go.” Man konstaterar alltså att det är en förseriebil, men meddelar att det inte är något man tänker ta hänsyn till! Sen måste man ifrågasätta bedömningen. Alfan presterade bland 12 bilar 3:e bästa varvtid på Knutstorp trots att den: “Inte är så balanserad och polerad som jag önskat.” Som segrare utsågs Mercedes AMG C 63, trots sämre varvid och en prislapp på 1 012 100 Kr. Giulias hamnade på 7:e plats i denna omgången och på 15:e i totalen. Bra journalistik!!!

    De har naturligtvis tagit hänsyn till Alfas rostbenägenhet. Se bara på Alfasud:en! Det finns knappt några kvar idag.

    Stockholm

    #17720
    Thomas Sjölin
    Deltagare

    Jag undrar om det är och alltid har varit ett av kriterierna vid rekrytering till TV att man måste se ner på Alfa?

     

    #17721
    Gabriel Eriksson
    Deltagare

    Oavsett vad Teknikens Värld skriver, eller inte skriver, om alfor så har tidningen blivit ett riktigt lågvattenmärke sen ett antal år tillbaka. Jag prenumererade på tidningen under många år eftersom det var ett bra sätt att läsa om nyare bilar i sakliga, oftast välskrivna, om än lite torra artiklar. Men tidningen har förfallit fullständigt. Köper nåt enstaka lösnummer ibland när det verkar vara nåt intressant med men blir lika irriterad på kvalitén varenda gång. Tyvärr är AMS endast marginellt bättre…

    Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

    #17722

    Inlägg av Gabriel Eriksson på 2016-07-15 18:04

    Oavsett vad Teknikens Värld skriver, eller inte skriver, om alfor så har tidningen blivit ett riktigt lågvattenmärke sen ett antal år tillbaka. Jag prenumererade på tidningen under många år eftersom det var ett bra sätt att läsa om nyare bilar i sakliga, oftast välskrivna, om än lite torra artiklar. Men tidningen har förfallit fullständigt. Köper nåt enstaka lösnummer ibland när det verkar vara nåt intressant med men blir lika irriterad på kvalitén varenda gång. Tyvärr är AMS endast marginellt bättre…

    håller med, TV är skräp numer. Tur man har åldern inne och kan läsa Klassiker med gott samvete. Där har dom dessutom skribenter som kan skriva. Dom brukar dessutom höja dom flesta alforna till skyarna. Inte minst Alfa Romeo Giulia.

    Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

    #17723
    Alberto Ferrante
    Deltagare

    Jag vill inte blanda in politiken i denna debatt om tidningar, skribenter m m men även i landet där en mediekung som Berlusconi har haft en stor roll i politiken kan man hitta mer objektivitet och opartiska opinioner och åsikter.

    I Italien har journalister som har skrivit om mafia och andra skandaler offrat sitt liv för yttrandefriheten och informationen.

    Tyvärr är faktum att de mest lästa tidningarna här heter Aftonbladet och Expressen. Man skriver ofta det som majoriteten av läsarna vill läsa, d v s majoriteten av bilägarna som är säkert inte Alfisti.

    Självständigheten från de stora makterna är svår inte bara i södra Europa och makten i bilbranschen här heter säkert inte Alfa Romeo. 

    Alberto

    #17724
    Mikael Bengtsson
    Deltagare

    Tyska AMS hade i nr 14 (23 juni) en 16 sidig bilaga om Giulia där man bla hade en provkörning av 2.2 180 hp tillsammans med alfas chefsingenjör Roberto Fedeli där det skrevs fantastiskt gott om Giulia nu stod det i och för sig att bilagan var gjord med stöd av alfa romeo, vad det innebär vet jag inte men det var i alla fall otroligt trevlig läsning för en som gillar alfa.

    Man skriver bla att Giulia är en bil som klarar alla vardagsbestyr utan problem samtidigt som det är en bil som man vill ta ut på sin favoritväg och letar man efter en sportig sedan är Giulia den ultimata bilen. 

    #17725
    Nusret Ljevo
    Deltagare

    Tyskarna har alltid skrivit bra om alfa romeo,men inte Svenskarna.Här lever det gammla rykte om Italienska bilar typ rost,dålig kvalitet och bla ,bla bla.Vem bryr sig,jag ska aldrig köra volvo för det saknar själ,karisma och passion.När det gäller volvo i detta landet då är det bäst i hela världen typ säkerhet,men inte längre Giulia är säkrare med sina 98% medan xc90 97% 

    #17726
    Gabriel Eriksson
    Deltagare

    Giulia är lite lite bättre än XC90 i ett delmoment, i övriga delmoment har Giulia sämre resultat än volvon.

    Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 367 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.