Lite info om Giulia mm

Published by Micha Grönvalls on

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 367 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #17397
    Gabriel Eriksson
    Deltagare

    Går det att beställa QV? En alfahandlare skrev nyss på Facebook att dom tar emot FÖRHANDSbeställningar, vad nu det innebär. Låter inte som att den är helt och hållet slutgiltigt beställningsbar då tycker jag.

    Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

    #17398

    Jag är lite nyfiken så jag var och kollade på A-R:s svenska hemsida (mobilversionen). Besviken… där stod inget alls. Var inte med bland modeller och under nyheter stod det ingenting alls. Behövs kanske en uppryckning där?

    Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

    #17399
    Pär Albrektsson
    Deltagare

    Frågade lokala Alfa-handlaren idag om de visste när Giulian kommer dyka upp, svaret blev att de lägger av med försäljning av Alfa. Enligt dem har Alfa nu så stora krav på hur försäljningslokaler ska utformas att det bara kommer vara 5-10 handlare I Sverige som kan uppfylla dem. Det är väl i och för sigg ett bekant problem för flera märken men jag hoppas verkligen inte att favoritmärket nu ska bli så “fint” att det inte kommer finnas representerat i hela landet.
    Är inte ett av problemen med Alfas låga försäljning att de fina produkterna inte setts och hörts så mycket?

    Non porto gioielli li guido...

    #17400
    Thomas Sjölin
    Deltagare

    Då förstår jag inte alls hur de tänker, det är ju som att skjuta sig själv i foten. Vill man sälja bilar ska man ju inte skrämma bort återförsäljare genom att ha orimliga krav.

     

    #17401
    Gabriel Eriksson
    Deltagare

    Det är väl en helt vanlig släng av storhetsvansinne, dom tar ut det här med premium i förskott helt enkelt… 

    Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

    #17402
    Rickard Bergh
    Deltagare

    enligt vad jag vet genom informationen som vi fått utskickat på jobbet när det gäller lanseringen av nya Giulia så ska det ske i höst i sverige. så det är märkligt om dom skjuter på. bilen är ju satt i produktion enligt denna intervjun jag hittade och google översatte till svenska. 

     

    Alfa Romeo ritarda il completamento della gamma

     

    Under konferenssamtal med analytiker Sergio Marchionne, visade det en tydligare bild om återupplivandet av huset Arese. Publicerad i bilderna, i själva verket ses som Alfa Romeo, på grund av osäkerheten i Kina och för att säkerställa tillräcklig fördelning av varumärket i världen, skjuter lanseringen av vissa modeller. Med andra ord, kommer slutförandet av intervallet inte längre vara mellan 2017 och 2018, men mellan 2017 och mitten av 2020.

    I början av produktionen Giulia
    VD Sergio Marchionne FCA uppgav att produktionen av den nya Giulia, som lades fram den 24 juni i Arese, kommer att påbörjas under första kvartalet i år. Dessutom finns det en presentation av alla versioner i nästa Geneva Motor Show, som bestäms av planerna. E “bör dock betonas, eftersom de första leveranserna av Giulia Quadrifoglio motorer Ferrari-härledda förväntningar var redan i slutet av förra året, men sedan sköts upp. Tydligen det tog att fullända vissa aspekter, eftersom nylanseringen av Alfa Romeo tillåter inga fler misstag. Visst återaktivera en oberoende designavdelning i ett par månader, att utforma en bil från den klassiska vita blad och skicka in det efter två år är mirakulöst. Eftersom detta är berättelsen om den nya och efterlängtade Giulia.

    Den första SUV i historien om Alfa flaggskepp “Alfetta”
    Analysera detaljerna, kan den första SUV Alfa Romeo debut så tidigt som i slutet av 2016 och kommer att föreslås antingen bakhjulsdrift eller i sin helhet. I grund och botten, skulle den nya modellen vara nästan exakt på schemat, men mycket beror också på förnyelse av försäljningsnätet. I detta avseende är det förväntas att sammanföra Alfa Romeo och Jeep, som i strukturen Motorvillage Arese att tala, men det är inte känt om tidpunkten för denna lilla revolution kommer att vara kort eller inte.

    År 2020 kommer det att finnas utrymme för debut av flaggskepp sedan, som skulle kunna kallas Alfetta, samt komma coupe GTV och Spider, och den fjärde generationen av Giulietta. Alla modeller byggda på plattformen Giorgio, med teknisk strategi för längsgående, främre motor och bakhjulsdrift eller full. Samtidigt, i år, utöver den kommersiella lanseringen av Giulia, kommer det att bli stora restyling av MiTo och Giulietta. Förhoppningen är att dessa modeller lever “ett andra liv”, som bidrar till återupptagandet av varumärket på kort sikt, vilket sker i dag med 4C Coupe och Spider (särskilt när det gäller bilden) och som oundvikligen kommer att ske i samband med Giulia.

     

     

    Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden

    #17403
    Rickard Bergh
    Deltagare

    Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-01-29 18:15

    Då förstår jag inte alls hur de tänker, det är ju som att skjuta sig själv i foten. Vill man sälja bilar ska man ju inte skrämma bort återförsäljare genom att ha orimliga krav.

     

    kan säga att så orimliga krav har dom inte på återförsäljarna. det är inte skillnad på alfa och vw eller nått annat märke. alla märken vill ha sin nisch på utställningshallen. dom vill lyfta fram märkena.  det handrår snarare istället om att sålla bort dom som inte är klassificerade att sköta om märket.. dom återförsäljarna som lämnar fca och inte fortsätter med alfa romeo har inte resurserna i personal för det. dom har inte tekniker som är klassificerade för detta.. så det är inte alfa som skrämmer bort dom. verkstäderna och återförsäljaren som lämnar gör det av egen fri vilja pga att dom vill inte satsa något alls.. jag har nämligen sett listan eller skrivelsen om just vad som krävs för att få vara auktoriserad återförsäljare och verkstad.  har tex fått höra att min förra arbetsgivare ska säga upp auktorisationen för alfa romeo då dom inte har folk som klarar märket.. jag slutade och då  hade dom ingen alfa tekniker längre.. 

    sen säger jag det igen att många gånger är kunden själv orsaken till att det blir så här när dom åker till alla andra ställen tex. mekonomen. meca. osv osv. då får en verkstad svårt att överleva på att ha auktorisation pga kostnaderna där finns för just ändamålet..  

    Oavsett vilket så är det tråkigt att det begränsas med verkstäder i sverige pga att många lämnar och inte vill satsa.. det blir ju inte lättare och handla bil eller serva dom.. 

     

     

    Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden

    #17404
    Thomas Sjölin
    Deltagare

    Jag förstår verkligen varför kunder flyr “märkesverkstäder” och går till oberoende istället. Med sådana hutlösa priser som det gäller i många fall är det knappast konstigt. Det finns mer än bara priserna dock, på vissa dylika verkstäder är de så arroganta att många väljer sluta åka dit enbart därför. Då refererar jag till vad våra kunder berättar för oss så det är inget jag bara griper ur luften. Jag hoppas inte någon Alfa-verkstad agerar på det sättet, jag åker aldrig på någon eftersom jag sköter om min bil själv så jag vet inte alls hur de är.

    Men, det var ett sidospår. Jag kan ha förståelse för att generalagenten vill ha kunnig personal, såväl hos återförsäljare som verkstäder, för att garantera kvalitén men jag fick intrycket att det handlade om orimliga krav på försäljningshallar och montrar. Vill man sälja bilar i Sverige så får man helt enkelt inte ha för höga krav på sådant, det ser inte ut här som det gör nere på kontinenten, framförallt inte volymmässigt. Säljer man väldigt stora volymer så kan det löna sig men att investera enorma summor i lokaler är inte möjligt när man bara säljer en bråkdel av vad de gör i t.ex. Tyskland.

    #17405
    Gabriel Eriksson
    Deltagare

    Det såldes 125 bilar förra året fördelat på 25-30 återförsäljare, med dom siffrorna är det ju fullt förståeligt om ingen vill satsa heller. Kan dock tycka att det skulle gå att sälja fler bilar då giuliettan inte är nån dålig bil. 

    Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

    #17406
    Thomas Sjölin
    Deltagare

    Just det som är problemet. Sverige är litet, för litet i många stycken så en bilförsäljare måste ha flera märken för att det ska gå runt. Då går det inte ha modellspecifika montrar som tar upp mycket plats. Å andra sidan är Sverige en så liten marknad så FCA kanske ger blanka fan i om de säljer nåt här eller inte.

     

    #17407
    Gabriel Eriksson
    Deltagare

    FCA lär nog tyvärr strunta fullständigt i den svenska försäljningen. Sen blir det inte bättre av oinspirerade svenska handlare som inte ens försöker sälja in märket. 

    Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

    #17408
    Nusret Ljevo
    Deltagare

    Giulia påverkas inte utan de nya 8 modeller hoppas jag.De kan inte skjuta up produktion av Giulia som är redan i gång.

    #17409
    Håkan Petersson
    Deltagare

    125 bilar i Sverige på ett år är inte många. Någon som vet hur många de sålde totalt i hela Världen?

    #17410
    Thomas Sjölin
    Deltagare

    Inte helt lätt hitta genuina siffror men vad jag lyckats söka mig fram till är att det 2015 såldes knappt 57000 bilar, vilket är en bråkdel av vad som skulle behövas.

     

    #17411
    Gabriel Eriksson
    Deltagare

    Inlägg av nusret ljevo på 2016-01-30 18:47

    Giulia påverkas inte utan de nya 8 modeller hoppas jag.De kan inte skjuta up produktion av Giulia som är redan i gång.

    Klart dom kan, finns ingen giulia-produktion som är på gång.

    Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 367 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.