Lite smådelar till Bertone + fjädrings fundering

Published by Johan Stenlund on

Forum Teknik Lite smådelar till Bertone + fjädrings fundering

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Johan Stenlund
    Deltagare

Skulle behöva lite småprylar till min GT1300J Bertone, det verkar finnas allt å lite till på nätet, men har gått bet på dessa enkla, men ack så viktiga prylar som i min iver att serva upp bilen försvunnit mystiskt….

Nån som vet vart man får tag på 1st toppmutter kupol samt den lilla plast plutten där man fyller på olja till styrväxeln?? Gärna om nån har, vore ju kanon.

Funderar även om nån testat att flytta ned fjäder baljorna i fram med Alfaholics längre skruvar? Jag har oklara fjädrar, röda märkta 05-017 va fram, och 05-017 ha i bak. Vore kul om nån vet va det är för nåt. Jag vet i alla fall att den är rätt hög, skulle tro typ original höjd. I bak är det grymt många/täta varv nertill på fjädern.
    Även dämparna är oklara, Bilstein Nordschleife samt F4-B46-0463-HO och under står Typ 17 / -. Kan vara nåt mera, men är troligen bort nött.
    Funderingen jag hade var att kapa nåt varv i bak och sänka ned baljorna i fram ca 1cm, ger väl ca 2cm vad jag fattat.

Igino Cazzola
    Deltagare

Inlägg av Johan Stenlund på 2014-12-07 14:22

Funderar även om nån testat att flytta ned fjäder baljorna i fram med Alfaholics längre skruvar?…

Det finns två olika djup på baljorna. Tyvärr har jag glömt de absoluta värdena, men jag minns att det skiljer 7 mm mellan dem.
    Skruvarna har ett ganska snällt liv; så det duger utmärkt med köptpåjärnaffärenskruvar.

Jag är fullständigt Räserskadad

Björn Ek
    Deltagare

HA/VA är tyska förkortningar för bak- respektive framaxel men det visste du kanske.

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.