Litet Mayday!! Rejsmässiga 17-tum till 156 sökes (lån)

Published by Ragnar Rosengren on

Forum Bankörning Litet Mayday!! Rejsmässiga 17-tum till 156 sökes (lån)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Ragnar Rosengren
    Deltagare

Hej!

Jag behöver ett extra set 17-tummare till nästa veckas Nurburgring-äventyr. Det finns en logistiskt klumpig men i övrigt mycket bra lösning (i Göteborg) och en bara allmänt och rejält klumpig lösning – så jag chansar vilt och fåfängt och söker en tredje och bättre lösning…. I första hand som ett lån. Fälgarna bör vara lite rejsmässiga, dvs inte alltför tunga och inte alltför ömtåliga. De måste passa 156/147 dvs bultcirkel 5×98, bredd helst 7,5-8 tum men 7 tum funkar också. Offset (ET) bör vara minst 35+ mm. Jag bor i Linköping, finns fälgarna inom rimlig omkrets eller säg från Sthlm och söderut längs och relativt nära E4;an så skulle det kunna hjälpa. Jag är jättetacksam för förslag.

Om någon kan tänka sig hjälpa till med en eventuell (nog sannolik…) fyra hjulstransport (fälgar med däck) från Göteborg och åt Linköpingshållet de närmsta dagarna, så tas sådan hjälp också mycket tacksamt emot.

Svara i tråden, pm:a eller ring 0708-319861.

Med vänlig hälsning

Ragnar

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Johan Granath
      Deltagare

Har en uppsättning MOMO M1 fälgar som ligger och samlar damm i garaget du kan få låna. Sitter kassa däck på. Fälgarna 8×17 med et35 och bultmönster 5×98. Vet dock inte vikt på dom. Är väl ingen superlätt fälg men heller ingen extremt tung heller då det är kvalitets fälgar. Är i rejsskick. Ingen obalans men någon kantsött samt repor och stenskott.

Finns strax utanför Jönköping så det är på vägen. Just nu så är jag och jobbar i Linköping så kanske kan få med dom upp. 

156 GTA Q2 SW -03

Ragnar Rosengren
        Deltagare

Hej Johan! Nästintill perfekt! ET 35 är precis på gränsen bak, det bör funka… Kan vi höras sen em eller under kvällen? Kan jag ringa dig då?

Mvh

Ragnar

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.