Live-timing från Kullen
Published by Johnnie Eliasson on
› Forum › Bankörning › Live-timing från Kullen
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 14 juni, 2014 kl. 21:48 av
Aris Stamos.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2014 kl. 11:06 #40968
Fungerar inte Amigoo Live från kullen idag? Syns inga tider….
13 juni, 2014 kl. 12:54 #40969Nu kommer det tider från kvalet
13 juni, 2014 kl. 13:08 #4097013 juni, 2014 kl. 13:29 #40971Vi hade ett litet Pyttemjuk-missöde (automatiska uppdateringar) under förmiddagen, men nu är allt uppe och rullar. Race 1 preliminärt 14.15.
3 bilar under minuten i kvalet, soligt och dryga 20*C – upplagt för bra racing!
13 juni, 2014 kl. 13:39 #40972Jag är inte alls avundsjuk på er
Himla kul att kunna följa det hela framför datorn. Bra jobbat och klapp på axeln till alla berörda!
Giulia 20 Super
14 juni, 2014 kl. 21:48 #40973Ber hemskt mycket om ursäkt för att tiderna för träning 1, 2 och 3 på förmiddagen inte kunde sändas. Jag var i valet mellan att få tidtagningen att fungera eller få en internet-uppkoppling att fungera. Valet föll på att ta tider, då det är väldigt svårt att hitta manuella tidtagare med tidtagarur i det direkt näramaste området runt banan. Lösningen infann sig under lunchen då jag fick möjlighet att ställa om datorn så att den kan hantera det trådlösa nätverket mot internet samtidigt som det trådbundna nätverket med tidtagningen. Alla banor har olika tekniska förutsättningar och jag försöker få till det så bra som möjligt på varje bana.
CAR Challenge är på en absolut topnivå inom amatörracing och det har vi några få eldsjälar att tacka. Stefan, Björn, Mats, Charlotte, Daniel, Igino som på olika sätt har sett till att tillföra energi och nytta i olika områden inom banmöterna, hemsidan och Challenge. Vill fortfarande tacka Hoffsten Motor att dom såg till att vi har en egen tidtagningsanläggning, som vi som klubb sparar mellan 5-10kkr per tävlingsdag. Något som vår styrelse länge motsatte sig att införskaffa, trots att klubben hade och fortfarande har väldigt goda finanser. Klubben är för medlemmarna och dom aktiva medlemmarna gör klubben.
Hur många minns till exempel den manuella tidtagningen i klubbens serie, innan vi började hyra in digital tidtagning i mitten/slutet av 2000-talet? Jag har för mig att det var 2006. Jag trodde inte det var sant, då jag kommer från en sport som simning som har använt digital tidtagning från mitten av 80-talet, hur dåligt det fungerade med varv- och total-tider, annosering och arkivering. Nu, med hjälp av en liten padda och internet så kan dom tävlande se sina varvtider i bilen eller så att alla intresserande på banan eller hemma vid kan följa träningarna och loppen. Och det behövs bara en resurs och en modig finansiär, som klubben borde vara, för att få att så många ska dela på vår glädje.
Varför ska banmötena och serien vara helt självförsörjande? Varför ska en tidning få kosta 300-400kkr?
SirApp - en app för alla Arisar!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.