Ljudanläggning 156 JTS

Published by Peter Fröst on

Forum Allmänt Ljudanläggning 156 JTS

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Peter Fröst
    Deltagare

Är det någon som har eftermonterat bluetooth anslutning för att spela musik i en 156 JTS-04 med Bose system. Helst utan att byta originalstereon (Blaupunkt) men även om det finns någon modernare apparat som kan kopplas direkt till Bose förstärkaren? Har provat med en mottagare som kopplas till antenn ingången men resultatet blir sådär.

/Filip

Gert Johansson
    Deltagare

Skaffade en blåtandskoppling på ebay som hette Yatour till sonens GT (också Bose). Funkar klockrent med både streaming o samtal i bilen, kopplade in på cdväxlarutgången o vips så var det igång;-)

Giulia Super o GTV916

Gert Johansson
    Deltagare

Kostade ca 900 spänn..

Giulia Super o GTV916

Frank Pino
    Deltagare

Jag har en Xcarlink (http://www.xcarlink.co.uk/product.php?productid=299&cat=28&page=1) som funkar helt okey. Sitter nu i min GTA -04 med Bose. Men om man är audiofil så bör man undvika denna då ljudet inte är helt 100 vid blåtandsstreaming. Fast det är det ju aldrig med blåtand… Den kopplas via cd-växlaringången (busenkelt men stereon måste demonteras). Lite krångligt att manövrera då detta går via cd-växlarstyrningen. Det syns heller inte vilken låt som spelas, displayen på stereon tror att du spelar nån skiva i cd-växlaren och visar således bara att nån skiva spelas. En bra instruktion följer dock med. Har inte haft några problem att ansluta vare sig Iphone eller senare Androidtelefoner. Det funkar även bra med handsfreefunktionen, dock måste cd-växlaren vara invald när man ringer eller svarar i telefonen, dvs lyssnar du på radio så ringer det inte i högtalarna utan du måste skifta till cd-växlaren, men det gäller nog samtliga externa enheter som ansluts via cd-växlaringången. Dock kunde mikrofonen vara av lite bättre kvalitet, kanske det går att uppgradera med nån bättre, det verkar vara standardanslutning med 2,5 mm kontakt. Jag prioriterar originalutseendet i bilen och tycker att detta är en acceptabel lösning.

Alfapino

Köpte en på EBay eller wish till min GT men samma ljudanläggning i. Kostade 400 och funkar kanon, är både bluetooth och aux och USB. Den ansluts vid cd-växlaren.

Alfa Romeo 156 GTA & Alfa Romeo 75 TS

Olof Larsson
    Deltagare

Hej,
    Jag köpte ett blåtands-interface på BRL i våras till min 156 -04 och den fungerar utmärkt. Inkoppling sker som sagt på orginalstereons CD-vxl ingång, mycket smidigt. Interfacet monterade jag i handsfacket. Se BRL-länk:
    https://www.brl.se/sv/artiklar/bluetooth-interface-alfa-romeo-147-156-gt-mini-iso.html
    Lycka till. Mvh Olof

Martin Atterhall
    Deltagare

Köpte motsvarande från Amazon till 147an (utan Bose, men det är väl samma huvudenhet?).

Funkar OK, man måste som sagt välja CD-växlaringången, mikrofonen är rätt dålig (låg volym) och behöver monteras närmare än på panelen som jag gjorde. Det ”klickar” lte hos mottagaren också vid telesamtal, men inte så det tokstör.

https://www.amazon.co.uk/APPS2Car-Bluetooth-Interface-Streaming-Handsfree-black/dp/B01MU37ECF/ref=sr_1_17?ie=UTF8&qid=1531685526&sr=8-17&keywords=alfa+bluetooth

Sune Karlsson
    Deltagare

Hej,
    Jag köpte en Xcarlink (http://www.xcarlink.co.uk/product.php?productid=299&cat=28&page=1) för att få handsfree i min 156 GTA men får det inte att fungera som jag vill. Det går att parkoppla telefonen och då funkar allt tills jag stänger av bilen. Nästa gång ansluter inte telefonen automatiskt till Xcarlinken utan jag måste parkoppla igen. Provat med ett gäng olika telefoner (Sony och Samsung) med samma resultat och fått Xcarlinken utbytt utan att det hjälper.

Är det någon som fått det att fungera ”automagiskt”?

Går det så går det...

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.