Ljuddämpare från Fröschl

Published by Arvid Müllern-Aspegren on

Forum Teknik Ljuddämpare från Fröschl

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Hittade en tokbillig ljuddämpare på Ebay, från ett tyskt företag vid namn “Fröschl”. En dryg 500-lapp för en ljuddämpare som enligt uppgift ska passa till AR 156 1.9, 2.4 samt 2.5. Kan det verkligen stämma?

Någon som provat, eller har andrahandsinfo om funktionsdugligheten? 

http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-156-1-9-2-4-Jtd-2-5-V6-24V-Endschalldampfer-Endtopf-Auspuff-Esd-Nsd-/311070266669?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AAlfa+Romeo%7CModel%3A156&hash=item486d3b952d

Mitt huvudspår är att hitta en begagnad dämpare av kvalitetsgrad “inga-synliga-hål-på-fel-ställen”, så ribban ligger rätt lågt.

Dåligt med feedback, men jag slog till på en ändå. Kan förhoppningsvis återkomma med rapport i nästa vecka!

Kan meddela att den Fröschl-dämparen nu sitter monterad sen en tid tillbaka. Jag lät Auto Alfa Väst göra monteringen, så jag vet inte om det var något krångligt med passformen, men det var iaf inga klagomål från verkstaden.

Dämparen är väldigt effektiv: det är lungt och tyst vid sansad körning. På höga varv morrar det dock fortfarande bra, och jag har inte känt av att bilen skulle blitt slöare på något sätt. 

På det stora hela så är jag mycket nöjd med min fynddämpare! Jag avlägger rapport igen om ett år (om jag kommer ihåg).

Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Jag har ebay som huvudleverantör av allt utom livsmedel

Tror säkert att dämparen är helt ok.

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.