Ljudisolering i golv, Alfetta GTV

Published by Mikael Selenius on

Forum Allmänt Ljudisolering i golv, Alfetta GTV

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Mikael Selenius
    Deltagare

Hej,

Håller på att ljudisolera golvet i en sedan tidigare strippad 116-GTV. Stomisoleringen har jag återställt, har kört prima lättviktstyp från bilstereoföretag. Har även därifrån köpt skumisolering av effektivare typ än originalets. Håller på m torpeden nu, till min fråga:

Är det ljudisolering i hela golvet i original? Minns inte själv hur det var med det…

Skummaterialet bygger, typ 10mm, kommer jag få problem med passform på matta, mittkonsoll etc om jag lägger det under hels golvet?

mvh

Micke

Med 20mm isolering touchade stolens sidor mattan men med 10mm ser jag inte att det skulle vara i vägen. 

Torpedväggen behöver isolering och kardantunneln likaså för det kommer verkligen mycket ljud därifrån. Jag använde där bitumenmatta och en sorts gummimatta av självhäftande typ samt tunn isolering (ca 10mm) 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Mikael Selenius
      Deltagare

Aha, 

jag har liknande skummad gummimatta, lade du bara på torpeden o kardantunneln, inte golvet?

Benjamin Pohl
        Deltagare

Här just demonteras alla mattor i min bil och samtliga är 10mm. Mattan mot torpedväggen har något tjockare gummi yta. Hör av dig om du behöver mer bilder.

Mikael Selenius
          Deltagare

Tack,

Du hade alltså den där fiberartade mattan i golvet också? Då borde jag kunna köra min 10 mm på hela golvet, kanon!

Benjamin Pohl
            Deltagare

Japp! Samtliga mattor är gjorda av filt (10mm) med en fuktspärr av gummi på toppen. Lycka till med ditt jobb och skicka gärna ett par bilder när du är klar, jag kommer till det arbetet förr eller senare…

Mikael Selenius
              Deltagare

Grymt, tack för hjälpen, det ska jag.

Micke

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.