Ljudlöst Bosesystem i 156 SW!!

Published by Tobias Engwall on

Forum Teknik Ljudlöst Bosesystem i 156 SW!!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Tobias Engwall
    Deltagare

Jag har nyligen övertagit en 156 SW 2.4 -05 av en bekant.

Problemet är att ljudet från radion har försvunnit, radion lyser som vanligt men det kommer inget ljud. Jag har provat med tre olika enheter med samma resultat. Det sitter bose grejer i bilen. Det blev efter att bilen har varit inne på verkstad och lagat en parkeringsskada. Finns det några säkringar till högtalarna eller hur funkar det? Har kollat alla säkringar i hållaren vid ratten.

Tacksam för hjälp!!

Henrik Boldrup
    Deltagare

Själva “hjärnan” till systemet sitter på subwoofern till vänster i bagaget. Om det inte är några fel framme vid själva stereon hade jag börjat med att kolla efter lösa sladdar etc där bak.

156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Thomas Sjölin
    Deltagare

Som Henrik säger. Har de haft loss bakre stötfångarbeklädnaden så måste man plocka ur klumpen med subwoofer och slutsteg för att komma åt alla fästen. De kan i sådana fall ha missat koppla ihop alla kablar igen eller att någon lossnat när det monterades tillbaka.

Tobias Engwall
    Deltagare

Tack för svar!

Jag ska kolla kablarna vid slutsteget. Jag har kollat säkringen framme vid ratten och att stora kontaktstycket vid slutsteget är i. Så jag får nog gräva lite djupare… Finns det fler säkringar till systemet??

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.