Ljus bilklädsel överdrag t 159

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Ljus bilklädsel överdrag t 159

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Hej!

Jag har just köpt en Alfa 159 m ljust skinn och vill skydda klädseln med ett överdrag. Har någon tips på något som är snyggt? Vad gör man annars? Behandlar skinnet eller rekondar ofta? Hur gör ni?

/Jan

Thomas Bodén
    Deltagare

Hej,

En skinnklädsel behöver inte nåt överdrag utan den behöver omvårdnad IMHO. Se till att hålla skinnet rent, dammsug ofta och fetta in det regelbundet. Då kommer du få en klädsel som håller över tid och doftar härligt. Hur man ska sköta om skinn finns på flera håll på nätet men jag har använt Autosmarts produkter med gott resultat under många år. Om du tittar in här på Pingens så ser man lätt vad som behövs för att väcka liv i en trött skinnklädsel… 

När man väl har kommit igång så kan man dessutom gotta ner sig i hur man färgar om bortskavda kederlister eller kanske hela skinnklädseln… Skinnet är så mycket trevligare än textil att hålla i skick tycker jag.

Men lätt rengöring ofta är melodin! Lycka till!

156 GTA Sportwagon

Var också väldigt orolig när jag skaffade första 159:an, och den hade gul skinnklädsel. Nu hade jag den iof inte som vardagsbil, men fläckar var enastående lätt att få bort med fiberduk. Hade jag nya klädesplagg som potentiellt kunde färga av sig (tex nya, mörka jeans) så hade jag en liten filt i bilen som jag temporärt hade på sätet under färd. Kan ju vara lite svårare när man har passagerare…

Kvalitén var mycket hög på skinnet, men lite underhåll skadar så klart inte. Hade såna där engångsdukar för skinnvård.

CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10

Tack bägge för bra svar!

När jag skrev min fråga hade jag inte hämtat bilen och döm av min förvåning när jag inser att det faktiskt inte var skinnklädsel utan tyg som känns ganska likt mocca. Det såg verkligen ut som skinn på bilderna.

Frågan kvarstår därför om någon har tips på en snygg beige bilklädsel som jag kan skydda org-klädseln med. Jag kanske bör tillägga att jag har barn i baksätet som sitter framåtvända och sparkar på baksidan av framstolarna etc.

mvh

Jan

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.