Luftintag Spider -83

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Luftintag Spider -83

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Hej måste bara fråga om någon vet hur man tar bort luftintaget i plast vid framrutan? Om jag tvättar bilen och spolar in vatten där kommer det en massa vatten i luftintaget på höger sida. Är väl lös slang eller rost??? Måste få bort luftintaget´för att se men fattar inte hur. (risk går sönder)

Per Wadén
    Deltagare

Plocka vindrutetorkarna och de “stora” muttrarna som sitter mot plåten, några småskruvar ifram kant mot motorn sedan är det bara att dra i plåtens framkant framåt uppåt. Gallrets bakkant är bara instucken under gummit.

PerBerlina

Inlägg av Per Wadén på 2015-08-12 11:14

Plocka vindrutetorkarna och de “stora” muttrarna som sitter mot plåten, några småskruvar ifram kant mot motorn sedan är det bara att dra i plåtens framkant framåt uppåt. Gallrets bakkant är bara instucken under gummit.

STORT Tack

Lars Träff
    Deltagare

Hur såg det ut på din där under? Jag har samma problem på min 84 fast till vänster, det blir en pöl på förarsidan och rinner vatten vid säkringsdosan vid vänster knä. Kanske inte så bra

I garaget just nu
    En svart Alfa Romeo Spider 1985
    En vit Mercedes E350 Cabrio 2010
    En grön Mercedes C220 Kombi 2019
    En Silver/Orange Fiat Burstner Husbil 2007

Inlägg av Lars Träff på 2015-08-12 21:53

Hur såg det ut på din där under? Jag har samma problem på min 84 fast till vänster, det blir en pöl på förarsidan och rinner vatten vid säkringsdosan vid vänster knä. Kanske inte så bra

Har inte hunnit ännu..återkommer.

Nu som först… Jaha du menar att man tar bort hela plåten komplett med plastgallret. Gjorde så men såg inget konstigt där under. Dräneringsslangarna på plats och ej igensatta. Ser ingen rost. Problemet kanske bara är när man tvättar bilen och råkar spola välldigt snett från mitten och utåt. Då kan det säkert komma in vatten i de yttre “luftutblåsen”. Sedan har nog gummikanalen mellan torpeden och luftblåset lossnat lite. Har faktiskt inte kört direkt i regnväder med den då kanske detta problem ej uppstår?? När vattnet kommer mera framifrån (får man hoppas)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.