Lycka är inte evig

Published by Kristofer Björklund on

Forum Allmänt Lycka är inte evig

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Ja, jag köpt en 147 1,6 i onsdags och idag gick kamremen. Den gick inte utan tängerna rök vid vevaxlen. Var super nöjd i ett par dagar iallafall. Skön att köra var den med. Får man ta beslut om man skall laga eller slakta. Karossen är ju inte så fin. Sen har man beställt verktyg och lite saker till den. Kände på mig att något skulle hända då det strulade med allt när jag hämtade den. 

Robert Hultman
    Deltagare

Ja, säg den lycka som varar beständigt. Men det här var ovanligt kort, tycker jag.

Jag har en 147:a och tycker bra om den både som banbil och vardagsbil. Jag hoppas att du ska tycka det är värt att reparera/byta motor (Jag har bytt 2 ggr! Men det har varit självförvållat båda gångerna eftersom jag glömt kolla oljan innan jag gett mig ut på racerbanan)

Stockholm

Surt som satan! Läge att skaffa en 2.0 och sätta i låter det som

Mats Nilsson
      Deltagare

Men hur långt över tiden eller miltalen hade den gått??  Bytte kamrem på min Fiat Brava 1,6 för ngn helg sedan. Den hade gått precis 6000 mil sen förra bytet. Remmen var hur fin som helst, men löprullen hade man inte bytt förra gången, den hade gått varm så den skiftade i färg. Tyckte bilen lät konstig ibland

Jag upplever att de mindre 1,6 och 1,8 motorerna inte är alls så känsliga om man gjort rätt från början. Det är värre med 2,0Ts och JTS med balansaxlar. Kompisen Jts som han köpte ny hade gått 6000mil, men ett år över tiden. När han kom till verkstaden så sa dom att remmen hade kunnat gå av när som helst.

En 156:a 1,8ts jag köpte som hade rasad rem hade gått 12år sen senaste bytet. Vilka skitmotorer tyckte säljaren

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Vet inte hur länge sen den byttes. Sista dokumenterade servicen var 2010 och 8000mil. Förra ägaren sparade inga kvitton. Frågan är om man skall riva direkt eller montera ny rem och hoppas på det funkar? Fick med ny remkitt och beställt låsverktyg. Blir ialla fall ett försök att fixa den.  

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.