Lyfta Bertone, var?

Published by Jan Mörk on

Forum Teknik Lyfta Bertone, var?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Jan Mörk
    Deltagare

Hejsan,

Om jag ska lyfta bertan med domkraft så har jag förstått att bakifrån funkar det att lägga under bakaxeln, själva klumpen, stämmer det?

I fronten, var är det bäst att lyfta?

Tack på förhand 

GT 1300 Junior ´67

Kenneth Larsson
    Deltagare

Jag brukar lyfta under bakaxeln vid varje fjäder , dvs inte på mitten utan längre ut på bakaxelröret.

På min bil är alla 4 domkraftsfästena helt schyssta så jag lyfter gärna där. Fram kan man lyfta under fjäderpottorna. Eller där bärarmarna är fästa i ramen inne vid motorn.

Igino Cazzola
    Deltagare

Fram: Jag har en tvärslå till domkraften, så att jag kan lyfta i båda fjäderpottorna samtidigt.

Jag är fullständigt Räserskadad

Daniel Tunér
    Deltagare

Lyft först och främst i dom fyra lyftpunkterna som finns runt om bilen, om det går. Dom är konstruerade för det och fungerar alldeles utmärkt.

Mina främre lyftpunkter är kassa dock så jag lyfter i balkarna som finns längre in under bilen, bredvid växellådan ungefär, rakt in från dom ordinarie punkterna. Kom bara ihåg att använda en bräda eller liknande som mellanhand så att du fördelar vikten över balken på ett bättre sätt, annars finns det risk att du bucklar till balken då den inte egentligen är gjord för att lyftas i, men med en liten bräda emellan så fungerar det alldeles utmärkt.

Igino Cazzola
    Deltagare

Inlägg av Daniel Tunér på 2015-06-09 14:08

Lyft först och främst i dom fyra lyftpunkterna som finns runt om bilen… Dom är konstruerade för det och fungerar alldeles utmärkt…

I beg to differ.

Jag är fullständigt Räserskadad

Jan Mörk
    Deltagare

Tack för svaren!

GT 1300 Junior ´67

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.