Man kanske skulle säga hej

Published by Thomas Öhrman on

Forum Allmänt Man kanske skulle säga hej

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Thomas Öhrman
    Deltagare

Just det, Hej på Er.

Som Duccatist sedan ett par år, var det väl bara en tidsfrågan innan det var dags att skaffa något liknande fast med 4 hjul.

Duccen köpte Jag med hjärtat, så varför skulle Jag plötsligt börja använda det som sitter längst upp på kroppen

Det blev en 159a. Svart TBI SW Ti.

/Thomas

Anders Eriksson
      Deltagare

Hej Thomas!
        Välkommen in i gemenskapen!!

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Ragnar Rosengren
        Deltagare

Hej Thomas!

Varmt välkommen i klubben!

En 159;a ju t ex 5 stjärnor i Euro NCAP, inte så unikt numera men det går att hävda som en rationell sida av köpet. Sen är det säkert väldigt hälsosamt, och därmed rationellt, att följa sitt hjärta även när det gäller det materiella och dess högre njutningar, eller hur?! 

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Lars Söderman
          Deltagare

Grattis Thomas!

Synd att Fabian sålde sin GTV, annars hade det jag varit hög Alfatäthet där i norra änden på garaget!
            Du får snart sällskap. Jag planerar att ställa undan för vintern senast nästa vecka.

Välkommen Thomas!

Tifosi

Dan-Erik Hansson
            Deltagare

Inlägg av Thomas Öhrman på 2014-10-19 17:13

Just det, Hej på Er.

Som Duccatist sedan ett par år, var det väl bara en tidsfrågan innan det var dags att skaffa något liknande fast med 4 hjul.

Duccen köpte Jag med hjärtat, så varför skulle Jag plötsligt börja använda det som sitter längst upp på kroppen

Det blev en 159a. Svart TBI SW Ti.

/Thomas

Juste vinterbil! Var dock medveten om att även Alfaviruset är smittosamt. 

Snart kommer tvånget att ha en till som funkar bättre på banträffarna. Och en stor släpkärra att dra den på, och så en Alfa till för den trevliga söndagsturen när du inte orkar dra på dig one-piecen.
              Vem blir först att ha en släpkärra som lastar banhoj och -bil samtidigt?

Thomas Öhrman
              Deltagare

Hehe, så är det nog

Visst var det Du Danne som Lasse tipsade om för 159 frågor? Jag blev ju inte precis avskräckt efter vårt samtal. Jo nog är det en vinterbil alltid, kanske det kan avhålla mig från att “investera” som i Duccen. Att man aldrig lär sig, köpa en perfekt fungerande hoj/bil och sedan börja preppa den för bana. 

Jag skall inte göra något åt 159an

/Thomas

Thomas Öhrman
                Deltagare

Tänkte lägga upp en bild åxå på pärlan, men det verkar inte gå av sig själv. Har dessvärre inte dottern 15 här så får försöka prova mig fram.

Jag möts av en inloggningsruta, som Jag fyller i med rätt Username och PW (tror Jag) men det verkar inte funka.

Har Jag glömt mitt password? eller är Jag full? Nä det är ju Måndag….

Thomas Öhrman
                  Deltagare

Provar att lägga in en bild utan att krångla med hemsidan. Det är ingen räserbil

Funkade det?

Dan-Erik Hansson
                    Deltagare

Jodå, uppladningen funkade.

Trodde att du gett upp när jag såg det första objektet stanna kvar på Blocket.ett bra tag. Själv blev jag inspirerad till att skaffa en ny dragbil. Det blev en 159 3.2 q4 sedan, den enda Alfan som i modern tid får dra släp på mer än 1500 kg.
                      Ställningen i garaget just nu är Alfa 4 mot Ducati 2. (Eller ja, alla får ju inte, allts&aring. Skrev du nåt om att använda toppen av kroppen????

Thomas Öhrman
                      Deltagare

Jag gick ju och fegade mig alltför länge, så den vita sedanen missade Jag.

När Jag blir stor vill Jag åxå ha ett stort garage

Henrik Cornelius
                        Deltagare

Schyssta fälgar! Glöm inte att vinka!

Säljer OBD-kablar för släckning av airbaglampa mm. PM:a för info.

Thomas Hauge
                          Deltagare

Blir till att åka ståndsmässigt nästa vecka då. Jag trodde du skulle åka knullthermos…

Tyvärr är min GTV på vinterförvaring på annat ställe (jag vill åxå ha stort garage…)

Hauge

Thomas Öhrman
                            Deltagare

Nä kn-ll bussen har gått i vinteride. Ingen vidare vinterbil, enda sättet att få värme i den är med 230V i depån

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.