Maserati

Published by Carl Storckenfeldt on

Forum Övriga Italienska märken Maserati

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

Någon här som åker 3200GT eller 4200? Jag är grymt sugen på en. Tycker själv att 3200GT är snyggare, se bara på bakljusen! MEN läser man på nätet sägs det att 4200 är bra mycket bättre att köra. Faktum är att 3200 GT fått ganska mycket kritik från dåtida testare. Vad ska man sikta på?? Någon som kan ge vägledning?

Tanken är att ha den som någon form av vardagsbil (kör ganska lite).

Har varit vansinnigt sugen på 3200GT själv och blev paff när det dök upp pter och åter igen att koppling tydligen måste bytas var ca 6000mil!!!

Som plåster på såren kan man trösta sig med att blir det glapp i spindelleden i nedre bärarmar kostar nya bara 10-15000kr. STYCK!  

Som du nämner verkar alla ägare vara lverens om att 4200 är en bättre bil än 3200GT men 3200 blev bättre med åren och de senare årsmodellerna som öven har OBDanslutning för felsökning verkar ha varit rött bra utsorterade.

förbannat snygga bilar med mustig motor och vansinnigt mycket flärd. 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Besar Jashanica
    Deltagare

Har du facebook så rekommenderar jag att du ställer frågan här:

https://www.facebook.com/groups/maseratistisvezia/

3200 är mer en “riktig” maserati och 4200 lite mer ferrari har jag för mig? Inget fel med något av det.

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar

3200GT är lite dyrare att hålla igång.

Ha koll på elektroniska gasspjällhus.

Kostar ca 5.000:- att renovera.

Men 25.000:- att köpa nytt.

Finns en del annat.

länkarnar med spindelled fram

är kostsamt.

Fr 2001 finns ODB2 uttag.

4200 är också en fantastisk vagn.

Ha koll på Kopplingen på F1 lådan.

Mitt forum Maseratistisvezia

Är bra att gå med i.

Mvh

Patrik Gudmundsäter

Curore e Passione!

Ju mer utvecklad desto bättre brukar det låta, slutliga utvecklade bilen med aktuella karossen är Maserati GranSport, en bil som kan utmana Porschar vilket de andra inte riktigt klarar. Men en 3200 GT är fortfarande snyggast och har en skön karaktär. Har kollegor som kör 3200 GT och är mycket nöjda, väldigt mycket bil för pengarna.

Hans

Alfa Romeo och Maserati från 60-, 70-, 90- och 00-talet

Jag har koll på en mycket
      fin 3200GTA 2001
      Svensksåld.
      Lite över 6.000 mil.
      Verde Mistral Crema läder.
      Ligger inte ute på Blocket.

Curore e Passione!

Beträffande en fråga ovan så är det faktiskt så att båda bilarna utvecklades och såldes under Ferraris ägarskap, 3200 GT har en 3,2 liters V8 Maseratimotor dubbelturbo och tillverkades åren 1998-2002. Därefter tog 4200 vid och är bestyckad med en Ferrari sugmotor V8 på 4,2 liter. Ferrarimotorn finns bl a i Ferrari 430. Jag känner kollegor som har båda modellerna och är fantastiskt nöjda, det skiljer inte heller så mycket i effekt (20 hk). 4200 måste vara bl a det billigaste sätten att komma nära en Ferrari.

GranSporten är som sagt den bästa och slutliga utvecklingen av bilmodellen. GranSport och 4200 finns även som cabriolet.

Hans

Alfa Romeo och Maserati från 60-, 70-, 90- och 00-talet

Ut och testa respektive modell!
      Köp den bästa du har råd med.

Curore e Passione!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.