Massa felkoder efter genomslag GT-07

Published by Martin Isaksson on

Forum Teknik Massa felkoder efter genomslag GT-07

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Martin Isaksson
    Deltagare

Hej på er alla

Efter att min sambo missat ett gupp eller mindre farthinder i regnet o mörkret så tändes det mesta i varningsväg.

VDC failure

Det är flera koder som att alla lambdasonders pre heating inte fungerar

Luftmassemätaren

Något med Timingen (kamrem)

Och minst två till som jag inte kommer ihåg just nu. Jag ska ta ut alla koder i kväll igen. De gick att radera men kom tillbaka med en gång.

Motorn går fint men dör nästan efter man varvat den lite och släpper gasen, men stabiliserar sig sen igen.

Alla fel var att det var no signal eller low signal så jag tänker att det borde vara någon större kontatakt som delat på sig något i smällen.

Vet någon om det finns en sådan som flera funktioner går via och var den sitter på en alfa GT-07 2,0 jts

mvh

Martin

Ottar Malm
    Deltagare

En batterikabel som lossnat?

Daniel Tunér
    Deltagare

Låter onekligen som att dom har tappat ström. Antagligen är det någon huvudströmkabel som har lossnat lite någonstans.

Mats Berg
    Deltagare

På vår GT hade en av säkringarna på +polen spruckit under plasten, den la av vid hög belastning ibland. Tog ett tag innan jag hittade det

Inget är svårt om man kan det.

Ta en titt på avgassystemet också om du har lambdakoder. Det kan ju slagit i och läcka en del som gör livet svårt för lambdasonderna då. 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Martin Isaksson
    Deltagare

Ja en av lambdasonderna är lite knäckt då den slagit i motorn, Får se om det blir bättre när jag bytt den, ont om tid nu , det är visst jul…….

Martin Isaksson
    Deltagare

Efter att ha bytt lambdasensorena som var knäckta och grenröret med katylasatorerna så var till en början alla felkoder kvar.  Efter ett tag när motorn blivit varm så kom de inte tillbaka efter radering. I morse när jag startade den så var allt ok fortfarande.

Jag kan nu titulera mig som åklagare

Härligt att höra! Ut och njut nu av din GT! 

(Bra med uppföljning också på var bekymret satt så att man vet om man råkar göra samma misstag själv. )

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.