Medlemsavgift ?

Published by Magnus Annerfalk on

Forum Allmänt Medlemsavgift ?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Magnus Annerfalk
    Deltagare

Tänkte förnya medlemsavgiften men undrar om det finns andra sätt att betala den på, än att använda PayPal? Är inte så intresserad av att dela information med amerikanska myndigheter. 

semper paratus

Lars Ryefalk
      Deltagare

Finns alternativ med kortbetalning under PayPal-rutan.

oo-v-oo oo V oo

Robert Schmid
        Deltagare

Har betalat medlemsavgiften nu med PayPal, smidigt när man väl kommit så långt. Dock lite knöligt på CAR:sidan, att knappa sig fram till att betala sin medlemsavgift, kan jag tycka…… Inte helt enkelt/logiskt, skulle vara enklare om “Att betala/förnya sitt medlemskap” ex var inlagt som en aktivitet eller som en länk av något slag

Björn Ek
          Deltagare

Inlägg av Robert Schmid på 2016-01-01 17:23

Har betalat medlemsavgiften nu med PayPal, smidigt när man väl kommit så långt. Dock lite knöligt på CAR:sidan, att knappa sig fram till att betala sin medlemsavgift, kan jag tycka…… Inte helt enkelt/logiskt, skulle vara enklare om “Att betala/förnya sitt medlemskap” ex var inlagt som en aktivitet eller som en länk av något slag

Det ligger en rätt stor länk på startsidan… 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Magnus Annerfalk
            Deltagare

För att kunna betala med kort så måste du tydligen rega ett konto och godkänna möjligheten att myndigheter får tillgång till din information. Antar att det finns möjlighet att betala på annat sätt ? 

semper paratus

Björn Ek
              Deltagare

Inlägg av Magnus Annerfalk på 2016-01-01 22:53

För att kunna betala med kort så måste du tydligen rega ett konto och godkänna möjligheten att myndigheter får tillgång till din information. Antar att det finns möjlighet att betala på annat sätt ? 

Då är det något nytt, det ska gå bra att betala direkt med kortet. Det enda problemet uppstår om du tidigare registrerat ditt kort på ett PayPal-konto…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Robert Schmid
                Deltagare

Björn; jag är nog blind, men vart ligger länken på startsidan?

Björn Ek
                  Deltagare

Inlägg av Robert Schmid på 2016-01-02 11:17

Logga ut och titta sen en bit ner i mitten!

Ola Hansson
                    Deltagare

Om man är inloggad på klubbsidan, och vill öppna ny tråd i “Information och hjälp”. Hur i jösse namn gör man då??? (Är inne på den berörda sidan.)

Är IDnr. likadant som medlemsnummer? Jag har två olika.

Magnus Annerfalk
                      Deltagare

Jag försöker återigen att betala utan att skapa ett paypal konto men funktionen att enbart betala med kort går inte utan att samtidig skapa ett konto och godkänna deras villkor. Frågan är vilket fel jag gör, om det ska kunna betalas utan registrering av konto? Jag har inte något PayPal konto sedan tidigare. Kan jag betala på något annat sätt? Lite jobbig är man  

semper paratus

Stefan Atterhall
                        Moderator

Inlägg av Robert Schmid på 2016-01-02 11:17

Blind eller ej, men den ligger där om du inte betalt in avgiften.

I/utanför garaget:
                          - Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
                          - 147 GTA -03
                          - 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
                          - Sprint Veloce 1.7 8V -87
                          - Alfasud TI 1.7 8V -78

Stefan Atterhall
                          Moderator

Inlägg av Magnus Annerfalk på 2016-01-02 12:40

Jag försöker återigen att betala utan att skapa ett paypal konto men funktionen att enbart betala med kort går inte utan att samtidig skapa ett konto och godkänna deras villkor. Frågan är vilket fel jag gör, om det ska kunna betalas utan registrering av konto? Jag har inte något PayPal konto sedan tidigare. Kan jag betala på något annat sätt? Lite jobbig är man  

Fast du behöver inte registrera något konto vid kortbetalning, det är en av anledningarna till att vi valde PayPal som leverantör. När jag trycker på “Förnya” landar jag i följande dialog. (Där det t o m står utskrivet att det är valfritt om man vill gå med för snabbare betalning nästa gång)

I/utanför garaget:
                            - 147 GTA -03
                            - Alfasud TI 1.7 8V -78

Magnus Annerfalk
                            Deltagare

Den sidan får jag inte upp utan två alternativ 1, Betala med PayPal alt 2, Betala med kort. När jag väljer att betala med kort så “kräver” det enligt tidigare beskrivna aktiviteter att bla rega ett konto. Vet inte varför jag inte har motsvarande alternativ som du!?  

semper paratus

Robert Schmid
                              Deltagare

Då så, eftersom jag betalt ser jag den inte, smart 

Stefan Atterhall
                                Moderator

Inlägg av Magnus Annerfalk på 2016-01-02 13:03

Den sidan får jag inte upp utan två alternativ 1, Betala med PayPal alt 2, Betala med kort. När jag väljer att betala med kort så “kräver” det enligt tidigare beskrivna aktiviteter att bla rega ett konto. Vet inte varför jag inte har motsvarande alternativ som du!?  

Jadu, det var en bra fråga!  Jag har tyvärr inget kvalificerat svar på det. 

I/utanför garaget:
                                  - 147 GTA -03
                                  - Alfasud TI 1.7 8V -78

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.