Medlemsavift?
Published by Håkan Andersson on
- Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2 november, 2017 kl. 22:45 av
Sven Lennartsson.
-
FörfattareInlägg
-
1 november, 2017 kl. 15:01 #21843
Finns det för dagen något sätt att betala medlemsavgift?
Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.
1 november, 2017 kl. 15:20 #21844http://www.alfaromeo.org/Klubbinfo/BlimedlemiCAR.aspx
Det är endast nyregistreringen som är stängd.
Eller menade du förnya inför 2018? isåfall är svaret nej.
/Jocke
Du kan kalla mig herr Charlie
1 november, 2017 kl. 22:09 #21845Jag önskar fortfarande en differentierad medlemsavgift. En där man endast har tillgång till hemsidans fora.
Tror att det finns fler än jag som prioriterar direktdialogen med övriga medlemmar och där tidning, banmöten eller middagssammankomster är sekundärt.
Nu har jag svurit i Alfakyrkan. Förlåt mig………..
Sven L
1 november, 2017 kl. 23:59 #21846Inlägg av Sven Lennartsson på 2017-11-01 22:09
Jag önskar fortfarande en differentierad medlemsavgift. En där man endast har tillgång till hemsidans fora.
Tror att det finns fler än jag som prioriterar direktdialogen med övriga medlemmar och där tidning, banmöten eller middagssammankomster är sekundärt.
Som kassör i klubben är det förmodligen tjänstefel att skriva det här men forumet behöver man inte vara medlem för att komma åt. Det är öppet för alla som är registrerade på hemsidan.
Sen kan det ju vara trevligt att kommunicera med andra medlemmar över middagsbordet eller på någon träff och inte bara via tangentbordet…Går det så går det...
2 november, 2017 kl. 09:30 #21847Men som icke-betalande kan man ju inte posta egna frågor, svar, annonser etc. Ett ‘nätmedlemsskap’ skulle nog passa många.
Sven L
2 november, 2017 kl. 09:48 #21848Inlägg av Sven Lennartsson på 2017-11-01 22:09
Jag önskar fortfarande en differentierad medlemsavgift. En där man endast har tillgång till hemsidans fora.
Precis som i alla andra föreningar är det medlemmarna som gör klubben. Ditt förslag är intressant och det är säkert fler som tänker som du. Skriv en motion till årsmötet och sätt vår styrelse i arbete – för det är inget vi kan ändra över en eftermiddag, utan det är på årsmötet som vi beslutar hur vi ska driva och utveckla vår klubb.
2 november, 2017 kl. 09:53 #21849Inlägg av Håkan Andersson på 2017-11-01 15:01
Finns det för dagen något sätt att betala medlemsavgift?
Ja? Det fungerar precis som tidigare att betala sin medlemsavgift här på hemsidan.
För tillfället är nyregistreringen av användare på hemsidan stängd av säkerhetsskäl. Men eftersom jag är en av dem som jobbar på en lösning så kan jag meddela att det är på gång och kommer lanseras inom en snar framtid.
Med det kommer också en lösning för att förnya sitt medlemskap innan det löper ut.
2 november, 2017 kl. 11:29 #21850Inlägg av Stefan Atterhall på 2017-11-02 09:48
Inlägg av Sven Lennartsson på 2017-11-01 22:09
Precis som i alla andra föreningar är det medlemmarna som gör klubben. Ditt förslag är intressant och det är säkert fler som tänker som du. Skriv en motion till årsmötet och sätt vår styrelse i arbete – för det är inget vi kan ändra över en eftermiddag, utan det är på årsmötet som vi beslutar hur vi ska driva och utveckla vår klubb.
Nu är jag rätt säker på att en motion enligt ovan skulle avslås vid årsmötet. Årsmötesdeltagarna håller nog racing, tidning och större träffar högt och ser säkert riskerna med ett ekonomiskt avbräck för verksamheten.
Men kanske kan man locka nya medlemmar som nu istället håller till på ‘gratissiter’.
Är min idé god kommer lanserar säkert en kompetent styrelse det förslaget själva. Och då har den betydligt större möjlighet att klubbas igenom.
Som gammal föreningsmänniska vet jag att det ofta inte är budskapet i sig som räknas utan främst de/den som framför det.
Sven L
2 november, 2017 kl. 14:24 #21851Inlägg av Sven Lennartsson på 2017-11-02 09:30
Men som icke-betalande kan man ju inte posta egna frågor, svar, annonser etc. Ett ‘nätmedlemsskap’ skulle nog passa många.
Det går väl alldeles utmärkt även om man inte är medlem? Så långe man är inloggad.
2 november, 2017 kl. 14:32 #21852Ja men då så, om det är som du säger!
Sven L
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.