Medlemsenkäten

Published by Robert Hultman on

Forum Allmänt Medlemsenkäten

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Robert Hultman
    Deltagare

Alla medlemmar i CAR, som har en fungerande epostadress registrerad fick igår ett mejl med en länk till en medlemsenkät. Det är 1211 personer.

Det är ett beslut från årsmötet 2013 som därmed verkställs. I styrelsen har vi jobbat en hel del med att förbereda enkäten, formulera enkätfrågor, genomföra prov osv.  Enkäten gick ut vid 21-tiden igår och det är glädjande att konstatera att vi ett dygn senare har en svarsfrekvens på 20 procent! Det talar för att medlemmarna känner ett engagemang för klubben och gärna avsätter 15-20 minuter för att ge återkoppling som kan hjälpa till att utveckla verksamheten.

Ingen av oss i styrelsen är proffs på enkätundersökningar. Vi har därför sökt hjälp från medlemmar (och i ett fall också en medlems mamma) med erfarenhet och kunskap av enkäter. De har gett värdefull input som har bidragit till att vi fått en enkät som av allt att döma fungerar och känns meningsfull att fylla i.

I förberedelsearbetet hade jag kontakt med en annan märkesklubb som relativt nyligen genomfört en medlemsenkät. De delade generöst med sig av sina erfarenheter, sin enkät och sitt enkätresultat. De anlitade ett undersökningsföretag för sin enkät. De fick en svarsfrekvens på 31 procent, vilket undersökningsföretaget menade är vad man kan förvänta sig av en sådan undersökning.

Med en svarsfrekvens på 20 procent efter ett dygn känns det som att det finns goda skäl att förvänta sig en högre svarsfrekvens än den andra (hjälpsamma) märkesklubben fick. Och det är bra.

Som alla förstår är en hög andel svar viktigt för att man ska kunna dra säkra slutsatser. Så jag uppmanar alla att besvara enkäten. Ju förr dess bättre.

Det vore ju kul också om vi inte bara var en av de största, äldsta och bästa märkesklubbarna i landet utan också hade den bästa medlemsenkäten.

Så än en gång – ta dig tid att besvara enkäten!

Om du har problem med att besvara enkäten, så hör av dig till någon i styrelsen så hjälper vi dig. Det kan gälla om du har svårt att besvara den on-line eller något annat.

Stockholm

Hoppsan… Den gick ner i papperskorgen direkt. Trodde det var spam. Men nu är den upphittad och besvarad iaf

Benny Steen
      Deltagare

Det är som att rösta i riksdagsvalet. Både en rättighet och en skyldighet 🙂 

tyckte det var utmärkt utformat. tog inte ens 10min.

Björn Ek
        Deltagare

Håller med Benny i allt!

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Stefan Atterhall
          Moderator

Inlägg av Benny Steen på 2015-09-05 09:18

Det är som att rösta i riksdagsvalet. Både en rättighet och en skyldighet 🙂 

tyckte det var utmärkt utformat. tog inte ens 10min.

+1 på den!

I/utanför garaget:
            - Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
            - 147 GTA -03
            - 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
            - Sprint Veloce 1.7 8V -87
            - Alfasud TI 1.7 8V -78

Robert Hultman
            Deltagare

Svaren tickar in!

Så här vid halv 10-tiden på söndagskvällen kan jag konstatera att vi precis nått 30 procents svarsfrekvens. 363 svar.

Men fortsätt! Dvs svara om du inte redan gjort det. Alla som svarar innan torsdag kväll belönas med att slippa ett påminnelse-mejl.

Stockholm

Ola Söderpalm
              Deltagare

Kul Robert,

Efter allt slit, som inte minst du lagt ned på detta, är det kul att se enkäten fungera och att vi gissningsvis får en hög svarsfrekvens. Skall vi slå vad om att vi passerar 50%?

Dan-Erik Hansson
                Deltagare

Riktigt bra enkätfrågor med få möjligheter till missuppfattningar. Måste dock erkänna att jag inte klarade den på 10 minuter, blev nog närmare 20. Men jag är ju inte känd för att vara den snabbaste

Kanontillfälle att på ett enkelt sätt påverka den framtida inriktningen för klubben!

Pierre Veiret
                  Deltagare

Oh bananas!

It looks like we’ve slipped.

All our monkeys are working hard to get you back on track. Sorry if you lost your place, but we should have things up and running in a moment. Thanks a bunch for your patience!

SurveyMonkey

Får detta alternativt att man kommer tillbaka till “Del1-Bakgrundsvariabler” när man försöker klicka sig vidare…får testa en annan dag. 

Robert Hultman
                    Deltagare

Inlägg av Pierre Veiret på 2015-09-09 21:48

Oh bananas!

It looks like we’ve slipped.

All our monkeys are working hard to get you back on track. Sorry if you lost your place, but we should have things up and running in a moment. Thanks a bunch for your patience!

SurveyMonkey

Får detta alternativt att man kommer tillbaka till “Del1-Bakgrundsvariabler” när man försöker klicka sig vidare…får testa en annan dag. 

Oj då. Vi får hoppas att det är ett kortvarigt problem. De (SurveyMonkey) har inte någon information om att servern är nere eller så, när jag går in och tittar.

Hade du gjort en paus i besvarandet av enkäten och återupptog det när du fick felmeddelandet?

Stockholm

Pierre Veiret
                      Deltagare

ett stund senare testade jag igen och då var det som en loop efter del 1, blev del 1, blev del 1, blev del 1…..testar igen imorgon, om gammgubben kommer ihåg

Robert Hultman
                        Deltagare

Ikväll har jag skickat ut en påminnelse till de som fått men inte besvarat enkäten.

Vid 22:30-tiden idag hade 418 medlemmar besvarat enkäten. Det är cirka 34 procent. De senaste tre dagarna har det kommit omkring 10 svar om dagen. Det ska bli spännande att se vad påminnelsen kan resultera i.

Stockholm

Robert Hultman
                          Deltagare

Det går ju bra det här!

Efter att påminnelsen gick ut i torsdags kväll har svaren ramlat in igen. Nu på söndagskvällen har vi sprängt 50-procentsvallen! 618 svar har kommit, vilket är snudd på 51 procent (50,99).

Stockholm

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.