Medverkan vid Gärdesloppet 20 maj

Published by Robert Hultman on

Forum Allmänt Medverkan vid Gärdesloppet 20 maj

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Robert Hultman
    Deltagare

Generalagenten för Alfa Romeo i Sverige FCA håller på att undersöka möjligheten att närvara på ”Gärdesloppet 2018” på Djurgården den 20 Maj.

Deras ambition är att ställa ut det aktuella Alfa Romeo-modellprogrammet och premiärvisa (dock rullar några bilar på vägen redan) Stelvio Quadrfoglio i Alfa Romeo-tältet och köra veteran-Alfa på prins Bertils Memorial bilrace med en varumärkesambassadör.

Frågan är om vi kan hjälpa till med att
      – Ställa ut 3 st veteran Alfa Romeo vid vårt tält
      – Låna ut en Alfa Spider eller Giulia Spider som kan tänkas köras tillsammans med FCA:s varumärkesambassdör

Alltså:
      1) Någon som vill, eller kanske redan tänkt köra Bertils Memorial i en Alfa Romeo, som kan tänka sig att ställa upp?
      Och
      2) Några som kan tänka sig att parkera sina äldre finbilar vid Alfa Romeo-tältet på Gärdet den 20 maj?

Svar i tråden eller per mejl till mig. (ordforande@alfaromeo.org)

Edit: Länk till Gärdesloppets webbsajt https://www.gardesloppet.com/

Stockholm

Björn Ek
      Deltagare

Kul idé, min bil är inte klar och sen har jag en svag misstanke att den kanske inte hade varit aktuell ändå. 😀 Men bra initiativ av FCA, hoppas vi får till bilarna som behövs!

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Robert Hultman
        Deltagare

Det förtjänar kanske att påpekas att Prins Bertils Memorial är ett regulariy-lopp. Dvs man ska köra en sträcka på en idealtid eller så nära idealtiden man kan. Att ha en racer är i sammanhanget alltså ingen uppenbar fördel. Just detta lopp är är tre varv på en slinga (1,6 km = 1 engelsk, eller om man hellre vill italiensk, mil) som ska köras på 190 sekunder per varv.

Stockholm

Lars Träff
          Deltagare

Jag kommer att köra i kortegen och även ställa upp bilen ute på Djurgården dock inte så gammal bil men det är en Svart Spider från 1985 som är i fint skick, varit med i klassiska bilar för något år sedan. Den kan stå i tältet om den platsar efter önskemålen. Mvh Lars

I garaget just nu
            En svart Alfa Romeo Spider 1985
            En vit Mercedes E350 Cabrio 2010
            En grön Mercedes C220 Kombi 2019
            En Silver/Orange Fiat Burstner Husbil 2007

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.