Mer camber åt GTn

Published by Mats Berg on

Forum Teknik Mer camber åt GTn

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Mats Berg
    Deltagare

Börjar fundera på att fixa lite mer camber på vår GT (937), typ 2-4 grader.

Googlade lite men hittar bara bussningar till övre bärarm som ger +-0,5 grader. Finns det några andra lösningar? Nån som hittat nått smart lösning på problemet?

Inget är svårt om man kan det.

Tja!

Kolla med “Alan33+q4” på alfaownerforumet som har en tråd kallad “real GTA project” eller liknande där han fixat med nedre bärarm för bättre hjulvinklar. 

Han moddade sin 916gtv dessförinnan också och har byggt en del framvagn som förstås. 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Gustav Holmdahl
    Deltagare

Kolla med Stefan Atterhall som kör Alfa 147 GTA i Challenge hur han har gjort. Jag har för mig att han har använt nedre länkarmar från Fiat Multipla som är några mm längre för att få mer camber. Men jag kan minnas fel…

Giulia 20 Super

Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2017-06-02 10:50

Kolla med Stefan Atterhall som kör Alfa 147 GTA i Challenge hur han har gjort. Jag har för mig att han har använt nedre länkarmar från Fiat Multipla som är några mm längre för att få mer camber. Men jag kan minnas fel…

Nä det är jag som gör på 155an. Där passar multiplans bolt on

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Mats Berg
    Deltagare

Inlägg av Fredrik Assarsson på 2017-06-01 20:48

Tja!

Kolla med “Alan33+q4” på alfaownerforumet som har en tråd kallad “real GTA project” eller liknande där han fixat med nedre bärarm för bättre hjulvinklar. 

Han moddade sin 916gtv dessförinnan också och har byggt en del framvagn som förstås. 

När jag väl trocklat mig in på Alfaowers var det ju lite intressanta teorier, vad jag förstår så ger en rätt rejäl sänkning runt 3 grader i cambergain. Lite tveksam till att sänka men värt att fundera på. Att hjulen inte sitter i linje med växellådan va en nyhet för mig!

Framflyttad undre bärarm var intressant

Inget är svårt om man kan det.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.