Mer strul.

Published by Thomas Sjölin on

Forum Teknik Mer strul.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

Upptäckte också detta när jag var och bökade i bilen idag.

Har temporärfixat med lite isoleringstejp men det kommer ju inte hålla särskilt länge, snyggt är det inte heller. Finns det någon som har ett dylikt liggande? Kollade på bildelsbasen och hittade inget.

Kenneth Larsson
    Deltagare

finns nog om du har tur på Ebay….annars får du hitta på nåt annat! Jag köpte en ifrån UK – kan kolla vad jag skaffade för sort – dyr som attan !

Thomas Sjölin
    Deltagare

Klart det är dyrt, är ju aldrig de billiga sakerna som går sönder.

Nu vet jag inte riktigt vad delen kan tänkas heta på något språk så det blir en aning svårt söka. Luftslang låter lite för enkelt.

Thomas Sjölin
    Deltagare

Ser att alfisti.net har men då till enbart automat. Frågan är, vad är det som skiljer?

Mikael Bengtsson
    Deltagare

jag vet att det ofta är dyrare i Sverige men det går (ibland) att åka eller ringa till närmsta Alfa återförsäljare/verkstad och beställa delen.

Åke Nyberg
    Deltagare

” det är nåt med luftstrupe – googla på Paolo Machiarini, jag tror att hans farsa gjorde luftslangar till Alfa och sen kom sonen på att det borde gå att sätta in i människor ” 🙂

Thomas Sjölin
    Deltagare

Hittade på Alfastumper. Så synd dock att man måste köpa hela röret när det bara är gummidelen längst ut mot spjällhuset som är trasigt.

Detta är dock lågprioriterat, kamremsbyte först.

Alfalusso skrotar massvis med bilar och har alltid någon på lager. Sök på air intake hose och liknande så kommer du att hitta. Eller maila autolusso direkt.

jag har haft tur vid ett tillfälle och hittat på bildelsbasen till OK pris för att vara lätt beggat. 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.