Min egen Alfa design samling!

Published by Kenneth Larsson on

Forum Projekt Min egen Alfa design samling!

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Kenneth Larsson
    Deltagare

Kenneth Larsson
      Deltagare

Då har jag fått ihop min egen samling!

Bertone Coupe – en verklig klassiker som inte behöver förklaras närmre i denna församling hoppas jag!

916 Spider – design av Pininfarina – kanske den allra vackraste Alfan tycker jag!

159 SW – design Giugiaro – brutal framände och mjuk avslutning – kan detta stämma? En modern klassiker!

156 SW GTA – Prestanda och skönhet ? Design från Alfa Centro Stile men absolut en stil som passar i mitt garage!

Nu är jag riktigt nöjd!

Daniel Erdeljan
        Deltagare

Grattis!

Köpte du GTA:n nylingen? En “sådan” var på blocket för några dagar sedan…

Peter Braun
          Deltagare

Snyggt Kenneth. Ser att det blev en 159 :a istället för Brera.

Kenneth Larsson
            Deltagare

@ Daniel: Nej jag har haft min GTA sedan förra året. Den fanns i Helsingborg / Malmö tidigare. Den som finns på blocket är lite mystisk då det står att den har dragkrok och i min GTA manual står det specifikt att man inte får använda GTA’n som dragbil. Troligen vill man väl rädda framdäcken och en massa annat som kan gå varmt om man krokar på en husvagn ?

Jepp, det blev en 159 Ti med dieselmotor och drag….! Tycker den gör sig väldigt bra i gänget!

Kenneth Larsson
              Deltagare

Besiktigade GTA’n idag….den godkändes med bravur – inga som helst diskussioner om något alls! Skoj tycker jag !

Sune Karlsson
                Deltagare

Inlägg av Kenneth Larsson på 2014-04-23 21:10

@ Daniel: Nej jag har haft min GTA sedan förra året. Den fanns i Helsingborg / Malmö tidigare. Den som finns på blocket är lite mystisk då det står att den har dragkrok och i min GTA manual står det specifikt att man inte får använda GTA’n som dragbil. Troligen vill man väl rädda framdäcken och en massa annat som kan gå varmt om man krokar på en husvagn ?

Jo det står “The car cannot towing trailers.” (sic!) men samtidigt är högsta tillåtna släpvikt 1300 kilo enligt transportstyrelsen. Det gäller bara att hitta något annat än en “trailer” att släpa på

Går det så går det...

Igino Cazzola
                  Deltagare

Trailer är väl det som visas FÖRE filmen.

Jag är fullständigt Räserskadad

Filip Wennergren
                    Deltagare

grattis till en närmast komplett samling! mycket skoj för priset av en ny svennebananbil

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Kenneth Larsson
                      Deltagare

Inlägg av Sune Karlsson på 2014-04-23 23:57

Inlägg av Kenneth Larsson på 2014-04-23 21:10

Jo det står “The car cannot towing trailers.” (sic!) men samtidigt är högsta tillåtna släpvikt 1300 kilo enligt transportstyrelsen. Det gäller bara att hitta något annat än en “trailer” att släpa på

Tror inte riktigt att transportstyrelsen behöver ta hänsyn till besvikna kunder. Jag tror inte heller att GTA versionen hanteras olika i transportstyrelsens värld!

grattis! alfista på riktigt!

Kenneth Larsson
                        Deltagare

Tack!

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.