Min rullande renovering 1300 GTJ-73

Published by Tor Wereen on

Forum Projekt Min rullande renovering 1300 GTJ-73

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Tor Wereen
    Deltagare

Tänkte att jag skulle fixa till rostrosorna runt kofångarfästena fram. Kan väl bara vara att slipa lite och sedan lägga på lite (kanske en liten plåtbit också….). Men så bart det ju inte..

Finns det någon som vet var jag kan köpa nedre främre hörnet till mina framskärmar… De är bra uppe och sitter snyggt svetsade i resten av bilen!

Bifogar några bilder som jag tog precis.

Här två sidor som jag spanar på inför renovering av min Bertone.

http://www.highwoodalfa.com

Home

Tor Wereen
      Deltagare

Hej. Tack för tips. Har kollat in och de har plåtar, men bara till bakom hjulhuset, som jag förstår. Annars verkar det vara hela skärmar som gäller och det var lite väl maffigt pris för att få till ett hörn.

Någon som vet vem som skulle kunna tänka sig att knacka till, eller har knackat till reparationsplåt?

mvh Tor

Tor Wereen
        Deltagare

Insåg efter ett tag att det nog blev att knacka till plåten själv, mot en sandsäck. Inte så jättekrångligt faktiskt. Men när man börjar riva så hittar man ju mera. Kanske lite mer än man vill. Så, jag fixade till det som behövde göras, och sedan blev det åka av istället.

Egentligen blev jag nog ganska nöjd med resultatet.

Tor Wereen
          Deltagare

Efter att ha fixat till trösklarna bak så tänkte jag att jag skulle hugga tag i främre delen denna vintern. Första titte, före jag började skära i framkanten av tröskeln såg inte så illa ut….. men så fick jag bort nedre delen av tröskeln… och det var väl som befarat. Blir nog åtskilliga timmar fram till jul som det ser ut. Evi får nog hänga uppe ett tag.

Någon som har ekonomiplåtar liggande till höger och vänster sida??? Början på att kapa

Sen såg det inte så kul ut

och värre kommer det att bli...

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.